SPOTKANIA I ZLOTY KLUBU ZASTAVA

IV Oficjalny Zlot Klubu Zastava, Borki - 21 września 2002

 

 

Miejsce spotkania: Borki, Kiełbikowa Strzecha

Data spotkania: 21 września 2002

Osoby obecne na zlocie: Jerzy Kurnik (Warszawa), Marek Mielniczuk (Gdańsk), Robert Chodacki (Kraków), Konrad (Tomaszów Mazowiecki), Marek Adamczyk (Warszawa)

 

Pogodę mieliśmy znośną. Czasami słońce tak przygrzewało, że trzeba było się rozbierać. Spotkaliśmy się w umówionym miejscu na parkingu w Borkach gdzie trwały właśnie przygotowania do imprezy OldTimerFiat Club. My jednak udaliśmy się kolumną pojazdów na stary znajomy camping pod "Kiełbikową Strzechą" na pyszny obiad. Na campingu byliśmy sami więc i nasze zastavki samotnie zdobiły camping.

 

Konrad i Robert chyba sie zmówlili

bo przyjechali na takich samych kołach

Do prawdy wrażenie niesamowite

zwłaszcza podczas jazdy.

 

Stary poczciwy stół a my przy nim kolejny raz ! Fantastycznie usiąść i powspominać te chwile

gdy spotykaliśmy się tu wcześniej.

 

Posileni wróciliśmy na teren spotkania fiatów by przyjrzeć się z bliska przybyłym okazom. Wśród nich znaleźliśmy kilka sztuk fiata 128. Właściciel jednego z nich nawiązał z nami kontakt mam nadzieję, że owocny. Na imprezie było kilka popisów sprawnościowych, wśród nich jazda na czas, zrywanie opon, jazdy z poślizgiem itp. My jednak skupiliśmy się na naszej klubowej grupie. Korzystając z ładnej pogody udaliśmy się nad zalew sulejowski  by przygotować serię zdjęć.

 

 

Warto zwrócić uwagę na zastavę Konrada, musze przyznać, że tak czystego i zadbanego silnika nie widziałem jeszcze w żadnym samochodzie. Należą się pochwały - kosztowało to wiele pracy ale efekt uwierzcie - piorunujący ! Zdjęcie nawet najlepiej wykonane nie przedstawi tego blasku błyszczących się elementów silnika, który aż oślepiał nasze oczy ! Ciekawostką jest to, że udało nam się "rozbujać" silnik zastavki do prędkości 7200 obr/min - zmierzyliśmy cyfrowym miernikiem.

 

 

Marek swoją zastavką też narobił szumu, jego komputer pokładowy przyciągnął nie tylko nasze zainteresowanie, ale także i tamtejszą publikę. W ta zastavę również wsadzono wiele pracy i wysiłku - samochód jest pięknie wykończony, zadbany, pracuje cicho i stabilnie. Silniczek zrywny aż miło ! Chciałbym tu podkreślić, że owa zastava pobiła rekord prędkości wynoszący 155 km/h - zmierzyliśmy to na przy okazji powrotu ze spotkania. Udało się to dzięki 5-cio biegowej skrzyni.

 

 

Na powyższych zdjęciach piękna zastava rupperta. To jedyny klubowicz, który na nasz zlot przyjechał z Krakowa na resztkach paliwa by być razem z nami ! Należą mu się specjalne podziękowania - miał najdalszą i najtrudniejszą drogę do przebycia autem. Dalsza część spotkania to wyprawa krajoznawcza. Zwiedziliśmy kolejno poniemieckie bunkry w Konewce, ruiny zamku lub twierdzy za czasów Kazimierza Wielkiego oraz XI wieczny kościół.

 

 

Ogólnie spotkanie bardzo się udało, sporo zobaczyliśmy, sporo omówiliśmy także kwestie najbliższego spotkania i rajdu do Chorwacji. Każdy z uczestników spotkania otrzymał pamiątkowy DYPLOM.

 

Kilka słów na temat zwiedzanego zamku

12 km na wschód od Tomaszowa Mazowieckiego...

Na niewielkim pagórku tuż nad Pilicą zachowały się ruiny zamku królewskiego. Zamek został zbudowany w połowie XIV w przez Kazimierza Wielkiego. Był ośrodkiem władzy monarszej granicznym punktem strategicznym na południowym Mazowszu oraz strażnicą na szlaku przeprawy przez Pilicę. Pod koniec XIV w właścicielami zamku stali się bracia Jan i Abraham Niemirowie, lecz już w 1393r warownię odkupił król Władysław Jagiełło. Na początku XVI w królewską siedzibę przejęła rodzina Drzewickich, która

przebudowała zamek, a w XVII w ród Lipskich. Zamek inowłodzki zosta łzniszczony podczas potopu szwedzkiego (1655- 1660). Inowłodzkie ruiny zostały odsłonięte w 1986r w wyniku prac wykopaliskowych. Podczas odgruzowywania całego założenia zamkowego znaleziono ponad 38 tysięcy zabytków ruchomych (fragmenty ceramiki, szkła, przedmiotów metalowych, kamieniarki, kafli itp.).


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.