TUNING SAMOCHODU ZASTAVA |
Zastavka jest w rodzinie od samego początku tj. od 1975
r., najpierw jeździł nią mój ojciec, później trochę brat a teraz
ja. W trakcie eksploatacji sukcesywnie wprowadzałem zmiany w wyglądzie
oraz ingerowałem w mechanizmy. W tym okresie auto moje przeszło dwa
gruntowne remonty blach i jeden silnika. 1. Nadwozie.
To część, która przeszła najwięcej zabiegów. Podczas ostatniego
remontu wzmocniłem trochę przód auta poprzez wmontowanie wsporników z
Ritmo łączących przód podłogi z podłużnicą. Maska silnika została
pozbawiona lewej kratki, z prawej strony zamontowałem wlot powietrza własnej
konstrukcji. Klapa bagażnika otrzymała spojler pochodzący z Mercedesa.
Zderzaki zaadaptowałem z Fiata 132, po kilku cięciach i spawaniu pasuja
do Zastavy. Drzwi przednie otrzymały długą szybę co wymagało
wstawienia trójkątów do mocowania lusterka (od Uno) i dodatkowych
prowadnic. 2. Zawieszenie i hamulce.
Przednie zawieszenie pozostało praktycznie bez zmian. Zastosowałem
jedynie w kolumnach łożyska z Fiesty ale można również wykorzystać
rozwiązanie Fiata. Teraz troche lżej kręcić kierownicą. W zawieszeniu
tylnym wymieniłem resor na dwupiórowy z Ritmo. Hamulce bez zmian,
zamontowałem jedynie serwo. 3. Wnętrze.
Oryginalna deska rozdzielcza otrzymała obrotomierz, czerwone
tarcze zegarów, nakładkę w miejscu radia z włącznikami i trzema
dodatkowymi wskażnikami. Zamontowałem konsole środkową, w której
znajduje się radio, korektor i zegarek. Przednie fotele pochodzą z
Nissana a tylną kanapę przerobiłem sam, nadając jej kubełkowy kształt. 4. Wyposażenie dodatkowe.
Elektryczne podnośniki szyb, elektryczny szyberdach, trzecie światło
STOP, alarm i centralny zamek sterowane pilotem, felgi alu AEZ 6Jx14 z
oponami 165/65 R14, halogeny, trąbki itp. W planach mam wymianę silnika na 1500 ccm oraz zamontowanie mocniejszych hamulców z Fiata Tempry. Łukasz Krzywda |
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione. Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej. Serwis istnieje od 15 września 2000 roku. Korzystamy ze standardu ISO-8859-2. |