PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE - ZASTAVA 750

Dane techniczne - Zastava 750

 

 

Silnik:

Pojemność

Ilość i układ cyl

Stopień sprężania

Moc max

Maks. moment obrot.

 

767 ccm

4 w rzędzie

7,5

25KM przy 4800 obr/min

4,7 kGm pzy 3000 obr/min

 

Osiągi

I bieg......................

30 km/h

II bieg......................

45 km/h

III bieg......................

70 km/h

IV bieg......................

110 km/h

 

Pokonywanie wzniesień:

I bieg......................

30 %

II bieg......................

17 %

III bieg......................

10 %

IV bieg......................

5,5 %

 

Zapłon

Zapłon cewki indukcyjnej z rozdzielaczem zapłonu, automatyczna

regulacją zapłonu i podciśnieniowym regulatorem przyspieszenia.

Obwód zapłonu uruchamiany jest kluczem.

 

Kolejność zapłonu.....

1-3-4-2

Przyspieszenie początkowe.....

10°

Przyśpieszenie automatyczne.....

30°

Przyśpieszenie podciśnieniowe.....

20°

Odstęp styków przerywacza.....

mm 0,47-0,53

Odległość między elektrodami świec.....

mm 0,5-0,6

 

Skrzynia biegów i mechanizm różnicowy

Skrzynia biegów 4-stopniowa z biegiem wstecznym, biegi stale

zazębione z synchronizatorami.

wielkość przełożeń:

 

I bieg................

3,384

II bieg................

2,055

III bieg................

1,280

IV bieg................

0,838

Wsteczny bieg................

4,275

 

Mechanizm różnicowy zblokowany ze skrzynią biegów.

Przeniesienie obrotów na tylne koła następuje za pomocą dwóch

półosi połączonych z mechanizmem różnicowym.

 

Układ kierowniczy

Kierownica z lewej strony. Przenoszenie ruchu kierownicy

systemem ślimakowym. Drążki mechanizmu kierowania są

niezależne dla każdego koła.

 

Promień skrętu.......

4,40 m

Zbieżność kół przednich.......

6-8 mm

Kąt nachylenia kół przednich........

5-6 mm

 

Koła i ogumienie

Koła tarczowe z obręczą.......

3,1/2 x 12"

Opony niskociśnieniowe.......

5,20-12

Ciśnienie przednich opon.......

1,70 kg/cm²

Ciśnienie tylnych opon.......

1,90 kg/cm²

 

Akumulator

Pojemność.....................

32 Ah

Napięcie.....................

12 V

 
Zbiornik paliwa 27 litry
Miska olejowa 2,6 litra
Skrzynia biegów 1,505 litra
Układ chłodzenia 4,5 litra

 

Nadwozie

Typ karoserii: samonośna, Berlina (zamknięta), dwu-drzwiowa. Drzwi otwierają się od przodu pojazdu. W drzwiach zamontowano szyby z ręcznym mechanizmem opuszczania, oraz nawiewki obrotowe sterowane ręcznie. Prawe drzwi wyposażono w zamek bezpieczeństwa zaś lewe zamykane na kluczyk. Szyby boczne pozostałe są unieruchomione.

W przednim pomieszczeniu bagażowym znajduje się koło zapasowe, akumulator, zbiornik paliwa, zbiornik płynu hamulcowego oraz zbiornik płynu do zmywania przedniej szyby. W tylnej części pojazdu zamontowano zespół napędowy.

 

Ciężar samochodu:

Ciężar pojazdu gotowego do drogi (z kołem zapasowym, paliwem, płynami i narzędziami) 605 kg. Ładowność pojazdu: 4 osoby + 40 kg bagażu.

 

Smarowanie

Smarowanie pod ciśnieniem za pomocą pompy uzębionej. Zawór ograniczający ciśnienie oleju usytuowany jest w głównym przewodzie olejowym. Normalne ciśnienie smarowania: 25-30 m. słupa cieczy.

 

Chłodzenie

Obieg wodny zamknięty wymuszony pompą odśrodkową. Chłodnica zbudowana z rurek pionowych chłodzonych przepływem powietrza z wymuszeniem przez wentylator. Temperatura wody regulowana jest za pomocą termostatu wbudowanego w przewód wylotowy chłodnicy. 

 

Rozruch

Rozrusznik elektryczny.

 

Sprzęgło

Jednotarczowe, suche z piastą amortyzującą. Ruch jałowy sprzęgła wynosi około 20 mm.

 

Hamulce

Hydrauliczne z działaniem na 4 koła poprzez cylinderki hamulcowe, zamocowane na każdej tarczy koła. Hamulec ręczny typu mechanicznego z działaniem na tylne koła. Luz między szczękami i bębnem kół na wysokości górnych mimośrodów wynosi 0,25 mm.

 

Przednie zawieszenie

Koła niezależne, resor z piórami o układzie poprzecznym i górnych wahliwych ramionach. W przypadku asymetrycznych wstrząsów kół resor piórowy działa jako drążek stabilizujący.

 

Amortyzatory

Amortyzatory przednie i tylne są hydroteleskopowe podwójnego działania.

 

Tylne zawieszenie

Koła niezależne, ze spiralnymi sprężynami i wahliwymi ramionami.

 

Prądnica

Moc 230 W. Regulator napięcia składa się z elementu regulującego napięcie, elementu regulującego natężenie prądu i wyłącznika prądu zwrotnego. Początek ładowania akumulatora (przy zgaszonych światłach) przy 920 obr/min lub przy szybkości 20,5 km/h na IV biegu.

 

Rozrusznik

Moc 0,5 kW.

 

Bezpieczniki

Zastosowano sześć bezpieczników 8 amperowych, umieszczonych w skrzynce na pionowej ścianie czołowej pod zestawem wskaźników po lewej stronie kierownicy.


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.