ZESTAW OPRACOWAŃ |
Jak wykonać elektryczne podnośniki szyb
Podnośniki można przerobić stosując mechanizmy z Ritmo/Regata lub Lancia, gdzie elementem ciągnącym jest spirala (jak w Zastavie). Występowały w tych autach dwa rodzaje mocowania szyby z podnośnikiem;
1. w otwór w szybie wciśnięta kostka przymocowana do końcówki spirali 2. szyba zamocowana w ramionach suwaka osadzonego na prowadnicy
Pierwsze rozwiązanie jest najprostsze. Oryginalny podnośnik Zastavy należy odciąć przed mechanizmem napędowym (korbką) spirali. Otrzymujemy prowadnicę z oryginalnymi zamocowaniami do drzwi. Średnicę prowadnicy należy zwiększyć, przez rozszerzenie, ponieważ spirala z napędu elektrycznego ma trochę większą średnicę i powinna poruszać się bez oporów. Silnik elektryczny wraz ze spiralą również należy odciąć od reszty i połączyć z prowadnicą od Zastavy, ale w taki sposób aby korpus silnika znalazł się w otworze szkieletu drzwi. Otwór do połączenia szyby z podnośnikiem wykonujemy w listwie osadzonej na oryginalnej szybie. Do sterowania najlepiej mieć oryginalne włączniki.
Łukasz Krzywda |
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione. Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej. Serwis istnieje od 15 września 2000 roku. Korzystamy ze standardu ISO-8859-2. |