ZESTAW OPRACOWAŃ

Jak wykonać elektryczne podnośniki szyb

 

    Podnośniki można przerobić stosując mechanizmy z Ritmo/Regata lub Lancia, gdzie elementem ciągnącym jest spirala (jak w Zastavie). Występowały w tych autach dwa rodzaje mocowania szyby z podnośnikiem;

 

1.    w otwór w szybie wciśnięta kostka przymocowana do końcówki spirali

2.    szyba zamocowana w ramionach suwaka osadzonego na prowadnicy

 

Pierwsze rozwiązanie jest najprostsze. Oryginalny podnośnik Zastavy należy odciąć przed mechanizmem napędowym (korbką) spirali. Otrzymujemy prowadnicę z oryginalnymi zamocowaniami do drzwi. Średnicę prowadnicy należy zwiększyć, przez rozszerzenie, ponieważ spirala z napędu elektrycznego ma trochę większą średnicę i powinna poruszać się bez oporów. Silnik elektryczny wraz ze spiralą również należy odciąć od reszty i połączyć z prowadnicą od Zastavy, ale w taki sposób aby korpus silnika znalazł się w otworze szkieletu drzwi.

Otwór do połączenia szyby z podnośnikiem wykonujemy w listwie osadzonej na oryginalnej szybie.

Do sterowania najlepiej mieć oryginalne włączniki.

 

Łukasz Krzywda


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.