TEST YUGO FLORIDA

Test samochodu Yugo Florida

 

   Auto posiadam od 1997r. , w trakcie jego użytkowania nie zdarzyła się sytuacja kiedy to sympatyczne autko przestałoby jeździć.

Samochód został nabyty z przebiegiem 40000 km. Poniżej lista napraw i przeglądów, które zostały wykonane :

 

Stan licznika Wykonane czynności obsługowo eksploatacyjne Koszt
40401 09.1997 km wymiana oleju na Quaker 10W40  110
50656  wymiana oleju , klocki 200
60011 wymiana oleju, klocki, filtr powietrza, sprawdzenie geometrii kół, sprawdzenie luzu zaworowego 370
70045 wymiana oleju 110
74500 wymiana linki sprzęgła 70
81103 wymiana oleju, klocki, filtr powietrza, wymiana osłony przegubu zewnętrznego, badanie amortyzatorów, sprawdzenie luzu zaworowego, wymiana 2 opon GT 70 320
82000 wymiana filtru paliwa 22
86431 Wymiana paska rozrządu i paska pompy wody 248
90114 wymiana oleju , wymiana oleju w skrzyni biegow 200 
96186  wymiana łożyska prawy tył , klocki 230
96586 wymiana linki sprzęgła 70
97921 wymiana przegubu lewego 200
100201 wymiana oleju , kontrola luzu zaworowego - wymiana 1 płytki , wymiana okładzin tylnych , wymiana końcówki kierowniczej lewej 380
101302 wymiana tłumika tylnego Walker 220
111086 wymiana oleju 110 
121301 wymiana oleju  , klocki , wahacze , wymiana amortyzatorów przód - oryginał padł tylko jeden , amortyzatory wytrzymały ponad 118 000 km ! 980
131419 wymiana oleju , wymiana filtru powietrza , profilaktyczna wymiana linki sprzęgła , sprawdzenie luzu zaworowego-wymiana 2 płytek 330
141432 wymiana oleju , wymiana  klocków , wymiana 2 opon , naprawa układu wybierania biegów - likwidacja braku możliwości wyboru 5 biegu - problem z lizakiem i luzem - wystarczyła podkładka) , wymiana czujnika cofania  510
143891 wymiana zerwanego paska napędzającego pompę i alternator  18
151100 wymiana oleju , wymiana osłony przegubu prawego , wymiana akumulatora , wymiana końcówki kierowniczej prawej. 210
161201 wymiana oleju , wymiana klocków , wymiana paska rozrządu , sprawdzenie luzu zaworowego - wymiana 2 płytek 440
171046  wymiana oleju , pospawanie lekko pop. podłużnic - podobno zbyt ostra jazda a auto jest b. delikatne , wymiana pompy wody 400
181054 wymiana oleju , wymiana końcówek drążków kier , uszczelnienie silnika od strony skrzyni , wymiana sprzęgła i docisku (było jeszcze b. dobre tylko zrobiło się cienkie - do wymiany nie pośliznęło się ani razu - to była 1 wymiana sprzęgła w tym aucie !!!) 680
186211 wymiana klocków 90

 

   Od czerwca 2001 r. auto nie jest używane , do końca nie było żadnych problemów z silnikiem  - całość dystansu przejechało się bez dolewek. Wszystko zawsze było sprawne dzięki temu, że zawsze było wymieniane od razu przy wychwyceniu oznak niesprawności. Całość przejechałem na oleju Quaker 10W40 i militecu. Nigdy nie było żadnych problemów z uruchamianiem. Koszt eksploatacji samochodu zamknął się w kwocie ok. 6800 zł , czyli rozkładając na 1 km koszt przejechania jednego kilometra wyniósł ok 4 gr. + bardzo zmienne koszty paliwa  (97 r . ok 1.5zl , 2001 ok. 3.1 zł). Spalenie auta zamyka się w 8 litrach w mieście - bez względu na styl jazdy , po za miastem 6-7 l. Nigdy nie było problemów z układem wtryskowym ,a co za tym idzie auto zawsze paliło tyle samo. Samochód jest wyposażony w komputer pokładowy informujący użytkownika o stanie auta - pokazuje które drzwi są otwarte, pokazuje stan układu chłodzenia. Kontrolek na desce: ok.24 komputer pokładowy ok.15 reszta kontrolek 5 wskaźników wychylonych licznik kilometrów jazdy dziennej.

   Moim zdaniem to auto poważnie wyprzedza swoją epokę... Nie umywają się do tego auta samochody takie jak VW II/III (ale to moja opinia , tymi autami miałem okazję jeździć i uważam, że między VW II a florida nie ma porównania). Auto w standardzie jest dość dobrze wyposażone.

 

Test przeprowadził Michał


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.