MUZEUM TECHNIKI

Sprowadzenie samochodu Zastava 1100p do Muzeum Techniki

 

Najważniejsze zadanie zostało spełnione – uratowaliśmy pojazd od zniszczenia. Tymi słowami Piotr Pszczółkowski zaakcentował przybyły do Muzeum Techniki pojazd zabytkowy marki zastava. Z uwagi na fakt iż zastava pochodziła z zaprzyjaźnionego złomowiska z ulicy Strażackiej, pojazd zakwalifikowaliśmy do generalnego remontu. Ku naszemu zadowoleniu w transporcie znajdowały się także uratowane części od samochodu zastava 750 w postaci zawieszenia, silnika i elementów wnętrza. Całość została przez komisję zabezpieczona a pojazd marki zastava 1100p odstawiony na parking muzealny w celu oczekiwania na zadaszony garaż. Sam pojazd wymaga następujących napraw remontowych:

renowacja nadwozia i podwozia z uwzględnieniem rekonstrukcji podwozia, naprawy ubytków, podciągów, słupków, wymiana drzwi

konserwacja silnika i przygotowanie do uruchomienia

 

Silnika we wspomnianym pojeździe na chwilę obecna nie udało się uruchomić z powodu braku akumulatora i drobnych uszkodzeń instalacji elektrycznej. Najważniejsze co równie ucieszyło komisję, silnik jest kompletny, w stanie wizualnym dobrym i nie wygląda na zatarty zatem są wielkie szanse na jego uruchomienie. Pojazd na dzień dzisiejszy jest rotacyjny.

 

W chwili przerwy komisja zwróciła uwagę na przeprowadzane w hali FSO prace konserwatorski przez członków FSOAutoKlubu gdzie przy okazji mięliśmy okazję zweryfikować stan ogólny pojazdów zabytkowych.

 

     

 

Opracowanie: Jerzy Kurnik

Warszawa 21 marca 2005

 


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów znajdujących się w tym serwisie bez zgody autora jest zabronione.

Serwis najlepiej oglądać przy użyciu przeglądarki Internet Explorer 6.0 lub lepszej.

Serwis istnieje od 15 września 2000 roku.

Korzystamy ze standardu ISO-8859-2.