Koral EFi - Wentylator chłodnicy

problemy techniczne i porady
Mak
Obiecujący użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Koral EFi - Wentylator chłodnicy

Post autor: Mak » środa 14 wrz 2016, 21:04

Czy w Koralu EFi:
1) Jest przekaźnik wentylatora chłodnicy, jeśli tak to który?
2) Wtrysk ma jakiś wpływ na wentylator?
3) Po dłuższej jeździe zdarzało się, że po zgaszeniu silnika włączał się wentylator chłodnicy i pracował dobre kilka minut. Auto się nie przegrzewało, wskazówka termometru w czasie jazdy stała zwykle gdzieś w połowie skali. Co ciekawe, gdy po wyłączeniu silnika włączał się wentylator, wystarczyło przekręcić kluczyk by się wyłączył. Ki czort?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » środa 14 wrz 2016, 21:44

w obu tak miałem z tym wyłączaniem wentylatora, przekaźnik wentylatora jest gdzieś obok kierownicy, szukałem i jest on jakiś zespolony z czymś
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Mikry
Obiecujący użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: środa 09 mar 2016, 23:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mikry » środa 14 wrz 2016, 21:54

A to źle tak? U mnie jest tak samo.

Mak
Obiecujący użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mak » środa 14 wrz 2016, 22:17

Cieszyłbym się gdyby tak było nadal, bo teraz już wcale nie działa :) Zwieranie czujnika w chłodnicy nic nie daje, na samym czujniku jest napięcie, a i wentylator bezpośrednio podłączony do akumulatora działa. Coś gdzieś po drodze zawiodło.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » czwartek 15 wrz 2016, 19:30

Przekaźnka wentylatora nie ma
Niestety ten problem występuje w wielu EFI.
W tych z 91 roku jest on stosunkowo mało uciążliwy.
Problem polega na tym, że w momencie wyłączenia zasilania na ECU odpala się wentylator.
Najprościej jest przerobić układ w taki sposób by wentylator włączał się tylko przez czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę. Można dołączyć przekaźnik , wtedy czujnik pożyje dłużej.

Musisz Kolego pozbyć się złącza czujnika temperatury.Tam robi się duża rezystancja - dlatego napięcie jest a wentylator nie kręci.

Pozdrawiam
--
Pozdrawiam

Mak
Obiecujący użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mak » czwartek 15 wrz 2016, 19:45

Tak to się skończy - nowy czujnik (Polonez pasuje?) z przekaźnikiem i bezpiecznikiem. Narazie brak czasu - kabel od wentylatora, przez włącznik od tylnych przeciwmgielnych z Poloneza i pod zapalniczke :D

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » czwartek 15 wrz 2016, 20:39

Ja mam EFI i u mnie jest termowłącznik w chłodnicy.
Jeżeli nie ma przekaźnika to niby jak ECU ma włączyć wentylator?
Za duży prąd pobiera wentylator żeby ECU sterował nim bez przekaźnika.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » piątek 16 wrz 2016, 10:07

W moim nie ma , ale tam jest już bez tego motywu, natomiast we Floridzie mam przekaźnik który jest pod plastikową skrzynką i tam właśnie występuje ten motyw , tylko ,że wystarczy przekręcić zapłon i wentylator się wyłącza. Ciężko mi wyłączyć silinik w taki sposób by wentylator nie pracował. Czasem potrafi pracować 10 minut. Troche to wygląda tak jakby wyzwolenie wentylatora było przypadkowe po zaniku zasilania na ECU. Raz nawet rozładował mi aku.

Teoretycznie mógłby włączać przez tranzystor. :)

[ Dodano: 2016-09-16, 12:03 ]
Czujnik kupisz do Yugo bez problemu.

W moim jest tak ,zę wentylator jest sterowany bezpośrednio z czujnika (czyli płynie przez czujnik duży prąd) a mimo to wentylator się odpala bez czujnika :)
--
Pozdrawiam

Mak
Obiecujący użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mak » środa 21 wrz 2016, 21:25

Naprawione, polecam sprawdzić i poprawić punkt masy między akumulatorem a lewym reflektorem. Gdy wszystko przeczyściłem, łącznie ze wsuwkami to zadziałał wentylator chłodnicy, wycieraczki, spryskiwacz i zniknęła choinka między lewym migaczem a światłami. Ta choinka mnie naprowadziła, że to może być masa :)

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » środa 21 wrz 2016, 23:46

W kilku egz. które widziałem problem leżał w stykach czujnika temperatury (konkretnie wsuwki o których wspomina Kolega powyżej)
--
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości