rozrzad yugo

problemy techniczne i porady
titanium
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 23:29
Lokalizacja: Kobyłka (Warszawa)
Kontakt:

rozrzad yugo

Post autor: titanium » sobota 05 mar 2016, 07:25

Witam. Przymierzam się do wymiany rozrządu w yugo 1.3 EFI 98r jednak mam problem z doborem części. Jakie elementy muszę wymienić?? Pasek, rolka prowadzaca, napinacz ?? Od czego do pasuje te elementy bo nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś zestawu dedykowanego.

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » sobota 05 mar 2016, 10:39

Wymieniasz pasek i rolkę.Napinacz jest zintegrowany z łapą silnika.Możesz go wyczyścić i nasmarować.
Rozbierz i zobacz jakie części masz.Znam dwa rodzaje paska, a i rolki też mogą być różne.

titanium
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 23:29
Lokalizacja: Kobyłka (Warszawa)
Kontakt:

Post autor: titanium » sobota 05 mar 2016, 17:50

Dzięki za pomoc. mój yugo ma juz 53 tys km i poprzedni właściciel twierdzi że rozrządu jeszcze nie wymieniał bo za mały przebieg :-) ale chyba na osiemnaste urodziny auta to trzeba było się tym zajac. Czyli części nie ma co kupować wcześniej tylko sprawdzić co tam siedzi.

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » sobota 05 mar 2016, 22:33

Yuga są bardzo skrupulatne pod względem przebiegu.Mój ledwo przekroczył 60tyś. od razu zjadł zęby na pasku.

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » wtorek 08 mar 2016, 22:44

Jaki pasek masz?? Ja miałem przygody z paskiem... Nim kupisz najpierw radzę sprawdzić. Były 2 rodzaje. U mnie jest 136 zębów bodajże. I pasuje tylko i wyłącznie od yugo sany 1.4 wg katalogu dayco 136SHP150 (nikt inny nie robi). Druga możliwość to założenie paska od tipo 1.4/1.6 z tym że moduł zęba jest ten sam, tyle że pasek jest o 2 zęby dłuższy (138). Szerokość się zgadza, więc pozostaje tylko kwestia napinacza, ale moim znaniem powinien dać radę. Standardowo zocha ma 116 zębow i 19mm szerokości. Yugo i fiat jw. i 15mm...
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

titanium
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 23:29
Lokalizacja: Kobyłka (Warszawa)
Kontakt:

Post autor: titanium » czwartek 10 mar 2016, 19:53

Ok rozrząd wymieniony pasek dayco i rolka prowadząca którą było bardzo ciężko kupić ale się udalo, napinacz wyczyszczony i nasmarowany tak więc sezon wiosenny mogę otwierać :-)

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » czwartek 10 mar 2016, 20:57

Jeśli rolka od 128 to ostatnio na allegro ktoś wyprzedawał SKF za 30zl.Wcześniej kolega załatwił mi Harta za 50.Hehe.

titanium
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 23:29
Lokalizacja: Kobyłka (Warszawa)
Kontakt:

Post autor: titanium » czwartek 10 mar 2016, 21:43

Nie wiem od czego u mnie średnicę zewnętrzną 60mm a szerokość 29mm

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » czwartek 10 mar 2016, 21:51

To inna ja miałem 56mm

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » sobota 26 mar 2016, 16:59

W serwisówce do Yugo jest napisane ,że pasek starcza na 90 000 km ale czy to jest prawda to nie wiem , bo instrukcja jest stara.
We wszystkich EFI jest 136SHP150 jak już kolega wspomniał.
Jest to dużo lepszy pasek niż w Zastavie ze względu na lepszy kształt zębów.
Nawet do UNO chciałem go kiedyś zamontować :)

Jeżeli ktoś zakładał 138 zębów to w jakim zestawie ?


Pozdrawiam
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » sobota 26 mar 2016, 17:27

Instrukcja obsługi do Yugo Koral 60EFI/65EFI strona 20:
"...co 60.000km:-wymienić pasek rozrządu..."

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » sobota 26 mar 2016, 19:02

1.1 efi z rozdzielaczem zapłonu ma standardowy zastavovy. 136 zębów jest wezszy z powodu innych kół pasowych. W oznaczeniu jestn napisane ze do yugo sany 1.4 😁
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » sobota 26 mar 2016, 20:57

Ja mam 1.1 60EFI z rozdzielaczem i mam 136 zębów.

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » sobota 26 mar 2016, 21:07

To widać składali z tego co mieli pod ręką ;-) muszę kupić pasek na zapas po powoli robi się towar deficytowy... A zmieniać wszystkie koła od zochy to za duża rzeźba :-D :-D
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » poniedziałek 28 mar 2016, 10:30

Tak własnie chyba było,że była mieszanka.
Mój oryginalny pasek był firmy Pirelli :)
Mój pasek wymieniłem dopiero przy około 94000 km , wyglądał jeszcze całkiem dobrze ale
to były czasy kiedy nie można było nigdzie go kupić.
--
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » poniedziałek 28 mar 2016, 11:44

Ja szukałem i teraz Dayco tylko robi. Można zrobić to na kołach zębatych od zastavy ale dużo trzeba by było kombinować. Nie wiem jak w yugo Ale w zośce trzeba by było przesunąć silnik w prawo o ok 5mm...
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » poniedziałek 28 mar 2016, 13:12

Na pewno też robi GoodYear bo gdzieś widziałem.
W sumie wydaje mi się ,że paski robi 3 producentów tylko faktycznie jest zamieszanie z tą ilością zębów - czasem jest 136 a czasem 138 a sprzedawcy nie widzą różnicy.
Ten pasek Pirelli zamontowany był w aucie z 1991 roku, jako ,że użytkowałem woz do przebiegu 200 000 km a pasek wymieniałem tylko raz to mniemam,że paski sa chyba wytrzymałe.
--
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » poniedziałek 28 mar 2016, 15:59

Jest grubszy niż z zochy. 136 i 138 ma ten sam moduł zęba. Wydaje mi sie ze powinien pasować. Różnica na dlugosci 2 zebow to niewiele. Teoretycznie napinacz powinien to nadrobic ale jesli sa dostepne 136 to nie ma co kombinowac. Mi udalo się kupić za całe 35 z wysyłka ;-)
Obrazek
U mnie był problem z kołem pasowym Ale się udało
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » poniedziałek 28 mar 2016, 21:24

Te nowe paski są lepsze niż te oryginalne z Zastavy.
Widzę,że będziesz montował 1300 do Zastavy ?
--
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » poniedziałek 28 mar 2016, 21:45

Już mam. 1.3 było efi Ale zrobiłem to na gazniku.
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości