rozrzad yugo

problemy techniczne i porady
Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » poniedziałek 28 mar 2016, 23:14

Ale na EFI troche ładniej nie chodzi ?
--
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » poniedziałek 28 mar 2016, 23:26

Jest słabszy. 1.3 ma 64 z katem, bez 67 czy jakoś tak. Na gazniku DMTR i 4-2-1 wychodzi 72 do 75KM.Poza tym yugo ok. Ale wielopunkt w zośce mi nie pasuje do charakteru auta. Dobrze wyregulowany gaznik i elektroniczny zaplon i chodzi całkiem fajnie. Mniej też rzeczy do popsucia się ;-)
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » wtorek 29 mar 2016, 11:38

W maxie z katalizatorem ma 68 KM "nie ruszany"
--
Pozdrawiam

los_harros
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: środa 18 maja 2016, 08:17
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: los_harros » poniedziałek 11 lip 2016, 09:30

Podepnę się pod temat i od razu zadam pytanie ;) Kiedyś jak pojechałem do mechanika z zapytaniem o wymianę rozrządu w Yugo Koral 45 0.9 l to popatrzył się swoim "fachowym" okiem i stwierdził że tutaj jest przecież łańcuch i nie potrzeba go wymieniać ;)
A więc moje pytanie jest takie. Czy faktycznie w tym silniku jest łańcuch i czy trzeba go wymieniać;)? Jak ewentualnie z częściami ? Czy są dostępne ?

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » piątek 22 lip 2016, 21:03

los_harros pisze:Podepnę się pod temat i od razu zadam pytanie ;) Kiedyś jak pojechałem do mechanika z zapytaniem o wymianę rozrządu w Yugo Koral 45 0.9 l to popatrzył się swoim "fachowym" okiem i stwierdził że tutaj jest przecież łańcuch i nie potrzeba go wymieniać ;)
A więc moje pytanie jest takie. Czy faktycznie w tym silniku jest łańcuch i czy trzeba go wymieniać;)? Jak ewentualnie z częściami ? Czy są dostępne ?
nie powiem CI czy jest łańcuch czy pasek, bo niegdy tego silnika nie naprawiałem, ale powiem Ci że nie ma czegoś takiego jak "wieczny rozrząd" - czy to pasek czy łańcuch, i tak przychodzi kiedyś cas wymiany.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » piątek 22 lip 2016, 21:12

Wg. katalogu wychodzi że jest tam łańcuch taki jak w Sei/Cin/Uno 900.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » piątek 09 wrz 2016, 22:32

Łańcuch się wymienia , szczególnie jak jest głośny.
W Yugo EFI według dokumentacji na 1991 rok pasek jest wymieniany co 90 000 km mimo,że niektórzy mylą pasek z EFI z paskiem od Zastavy i wymieniają co 60 000 km a to zupełnie inne paski.

Pozdrawiam
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » piątek 09 wrz 2016, 23:26

Niektórzy mają książkę serwisową do Korala 60 EFI z 1998 roku i tam jest napisane że pasek wymienia się co 60000km.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » sobota 10 wrz 2016, 00:17

Mogę tylko powiedzieć ,że Zastavą-Yugo (1302/68KM) na pierwszym pasku przejechałem około 93 000 km i nie wykazywał on zużycia jak to nieraz ma miejsce. Proszę też porównać kształt zęba z Zastavy i Yugo EFI. Różnica jest ogromna. Moim zdaniem pasek z Yugo jest dużo lepszy.
Co ciekawe oryginalny pasek miałem firmy PIRELLI :) Być może bezpieczniej jest zmieniać pasek co 60 000. Była kiedyś też akcja w Fiacie Bravo/Brava/Marea 1.6 - wymiana paska spadła ze 120 000 na 105 000 a w autoryzowanych serwisach cały czas proponowali wymianę co 60 000 km.
Dodam ,że najnowsze paski wytrzymują w niektórych autach (AUDI 2.0 T) 180 000 km , niby w serwisach mówią żeby wymieniać już przy 120 000. Ja autem z w/w silnikiem (2.0 T) przejechałem 179 000 na jednym pasku i jeszcze był ładny, natomiast miejsce łączenia było już wyraźnie widoczne.
Widziałem kilka pasków zerwanych w tym pasek od Punto 1108.
Zaobserwowałem ,że paski ,które się zerwały zawsze ulegały uszkodzeniu w miejscu łączenia.

Zmierzam do tego ,że może konstruktorzy z Zastavy zmniejszyli przebieg między wymianami (były problemy z trwałością) ale w takim razie po co by stosowali zupełnie inny pasek niż w Zastavie ?
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » niedziela 11 wrz 2016, 00:12

Można jeździć ile się chce ale po co?Za pasek dałem chyba 22zł plus rolka skf z allegro za 40zł z przesyłką i ok.1-2 godziny roboty.Z czego najdłużej się zeszło z odkręceniem śruby na wale i czyszczeniem.

Mój pewnie by więcej zrobił gdyby jeździł.Przez ostatnie 5 lat zrobił podobno 2000km a ja jak zacząłem jeździć to się rozleciał.Więc pewnie tu jest pies pogrzebany.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » niedziela 11 wrz 2016, 12:18

Jaki to pasek był i w jaki sposób się rozleciał ?
Jeśli do Yugo to czy 116 zębów 136 czy 138 ?
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » niedziela 11 wrz 2016, 19:13

136SHP150, koło wału wyrwało zęby.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » niedziela 11 wrz 2016, 21:26

Dzięki za odpowiedź.

Obawiam się,że prawdopodobnie był to pasek Dayco skoro nie był zerwany.
Problem być może polega na tym ,że wiele lat temu były sprowadzone paski Dayco i niestety jak wiemy model 136 zębów jest tylko do Yugo co z kolei spowodowało znikome zainteresowanie tymi paskami i prawdopodobnie możemy kupić te paski do dzisiaj w sklepach co niestety się przekłada na to ,że spokojnie mogą mieć ponad 15 lat.
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » niedziela 11 wrz 2016, 23:04

Miał 16 lat bo był oryginalny.Poprzedni właściciel nie zmieniał go.
Kupiłem Dayco chyba miał 2-3 lata.Musiał bym sprawdzić.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » poniedziałek 12 wrz 2016, 11:07

Głowice musiałeś robić ?
Ten co ja kupiłem jest strasznie stary , być może będę musiał kupić jeszcze raz tylko gdzie ?
Mam w aucie jeszcze pasek który ma 26 lat ale to Pirelli ale będę musiał go obadać :)

Pozdrawiam
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » poniedziałek 12 wrz 2016, 13:49

Właśnie byłem sprawdzić i tak:
Pasek kupiłem Dayco pod koniec 2013 roku.Jeśli dobrze czytam napisy na pasku to był wyprodukowany w 2012 roku w Argentynie.Chyba tam jest ciągle używany.
Oryginalny pasek był Pirelli.
Głowice robiłem, oprócz krzywych zaworów były wypalone gniazda na wydechowych i same zawory też były słabe, były luzy na prowadnicach.Założyłem nowe.Jakość głowicy pozostawia wiele do życzenia w stosunku do Fiata.Widać wiele porów w odlewie, nadlewy, krzywe spasowania.W porównaniu do głowic z Fiata 128 niebo a ziemia.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: czwartek 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » poniedziałek 12 wrz 2016, 21:27

Dzięki za odpowiedź.

Masz sklep który możesz polecić z tymi paskami ?
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: piątek 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » poniedziałek 12 wrz 2016, 22:23

Kupiłem z internetu.Wybrałem sklep który miał na stanie ten pasek.Teraz widzę że sklepy mają czas oczekiwania 48 godzin.Kupiłem w autolech.net.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości