nie równa praca silnika

problemy techniczne i porady
walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

nie równa praca silnika

Post autor: walus501 » sobota 08 gru 2012, 15:18

witam!
Po remoncie silnika (panewki, Pierścienie, głowica, uszczelniacze uszczelki paski rolki itp) okazało sie że na wolnych obrotach pracuje nie równo i przerywa. Dodam że przewody świece kopułka palec sa nowe. Regulacja gaźnika pomogla tylko trochę. Zapłon dobrze ustawiony, przerywacz też. Jak doda sie mu gazu to normalnie sie wkręca. jednak przy zakładaniu paska rozrządu zauważyłem że znaki tak jakby sie nie zgadzały. Mianowicie znak na kole zębatym walka rozrządu był by przestawiony o pol ząbka. Ale mi jak nie dało rady sie ich zgrać więc uznałem że poduszka silnika na luz (lewą Prawa) i ustawiłem jak najbliżej tego znaku. Teraz pytanie czy planowanie głowicy może do tego doprowadzic? A jak nie to gdzie jeszcz szukać przyczyny takiego nie równomiernego pracowania silnika?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » sobota 08 gru 2012, 20:59

oczywiście że planowanie głowicy może doprowadzić do czegoś takiego, zmienia sie wysokość głowicy czyli znaki mogą się niezgadzać ja bym poeksperymentował z rozrządem
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » sobota 08 gru 2012, 21:05

Marcelek pisze:oczywiście że planowanie głowicy może doprowadzić do czegoś takiego, zmienia sie wysokość głowicy czyli znaki mogą się niezgadzać ja bym poeksperymentował z rozrządem
głowica była dość sporo zjechana. to raczej to ale nie równa praca przez przstawienie wałka o jakiś stopień? czyli co radzisz zrobić?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » niedziela 09 gru 2012, 09:37

głowica dość ostro zjechana-> zmienia się wysokość głowicy-> zmienia się odległość kół rozrządu od siebie-zmienia się ustawienie kół rozrządu względem znaków = trzeba sprawdzić przefazowanie rozrządu i odpowiednio zmodyfikować koło rozrządu by fazy wróciły na swoje miejsce

druga sprawa

głowica dość ostro zjechana-> rośnie stopień sprężania-> zwiększa się tendencja do spalania stukowego (detonacyjnego) = zalanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej np 98, oraz drobiazgowa regulacja zapłonu na lampie stroboskopowej i skorygować na słuch (wymagane duże doświadczenie)

trzecia sprawa

uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » niedziela 09 gru 2012, 21:44

mam 2 głowice ale szkoda mi kasy która wydałem na tą: planowanie i regulacja zaworów...

uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch

aparat podmieniony. kondensator podmienię jeszcze, co to za regulator? który to ?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » poniedziałek 10 gru 2012, 17:23

masz w środku w aparacie takie dwa cięzarki ze spręzynkami
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » poniedziałek 10 gru 2012, 18:34

czyli cały przerywacz muszę odkręcić?
i przeczyścić styki czy co?
bo zauważyłem ze za ciapane olejem tam mam

[ Dodano: 2012-12-10, 18:35 ]
a czy pasek o jeden ząbek mniejszy pasował by?
bo ja mam 116 zebów a znalazłem 115

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » wtorek 11 gru 2012, 16:29

a sama ośka aparatu nie ma luzu poprzecznego?
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » środa 12 gru 2012, 10:18

walus501 pisze:bo zauważyłem ze za ciapane olejem tam mam
To może być jedną z przyczyn. Aparat zapłonowy w środku powinien być suchy. Jak jest zbyt dużo oleju na filcu to go rozchlapuje i styki nie kontaktują. Filc ośki aparatu powinien mieć dosłownie tylko jedną kroplę oleju.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » środa 12 gru 2012, 17:30

że nie wspomne że krzywkę też trzeba smarować :)
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » środa 12 gru 2012, 22:09

może sama krzywka jest starta - mam pewny sprawny aparat jakbyś chciał
Zastava 1600 DOHC

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » niedziela 16 gru 2012, 11:21

mam 2 silniki takze zadnich częsci nie potrzebuje:)
a czy nierówna praca może być spowodowana ładowanie m na poziomie 16V?
styki czyste krzywki dobre...

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » niedziela 16 gru 2012, 17:08

nie
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
jkurnik
Prezes Klubu
Posty: 106
Rejestracja: środa 21 cze 2006, 12:18
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: jkurnik » poniedziałek 17 gru 2012, 12:56

Na mój gust po splanowaniu głowicy zmniejszyła ci się odległość między kołem zębatym wału korbowego a kołem zębatym wałka rozrządu co spowodowało problem z ustawieniem znaków. Efekt jest taki, że silnik nie jest dokładnie ustawiony. Ja wymieniłbym głowicę na oryginalną niesplanowaną i poddał ja renowacji i dodatkowo wymieniłbym gniazda zaworowe na utwardzone.

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » poniedziałek 17 gru 2012, 15:38

to jest jednak nie na moja kieszeń.
i wątpię ze przestawienie znaków o jakies 2stopnie spowoduje nie równa prace

[ Dodano: 2012-12-23, 09:02 ]
a co zrobić z tym lądowaniem?
jest jakaś regulacja w regulatorze czy trzeba wymieniać?

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » środa 26 gru 2012, 12:34

jkurnik pisze:Na mój gust po splanowaniu głowicy zmniejszyła ci się odległość między kołem zębatym wału korbowego a kołem zębatym wałka rozrządu
To o ile zjechałeś tą głowicę? o pół centymetra? Ja już nie jedną głowicę planowałem w tym do Zastavy i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Jeżeli to prawda że głowica jest za bardzo zeszlifowana to co za baran to robił?
walus501 pisze:jest jakaś regulacja w regulatorze czy trzeba wymieniać?
Zależy jaki masz alternator - a właściwie regulator (wewnętrzny czy zewnętrzny?)
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » środa 26 gru 2012, 12:38

internet pisze:To o ile zjechałeś tą głowicę? o pół centymetra? Ja już nie jedną głowicę planowałem w tym do Zastavy i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Jeżeli to prawda że głowica jest za bardzo zeszlifowana to co za baran to robił?
nie wiem ile ale jak jest próg komory spalania na głowicy to go juz nie ma.
jeszcze zrobił mi to po skosem. z jednej strony więcej z drugiej strony mniej zcieta.
Stec moze słyszeliście coś o niem- kierowca rajdowy
internet pisze:Zależy jaki masz alternator - a właściwie regulator (wewnętrzny czy zewnętrzny?)
zewnetrzny

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » środa 26 gru 2012, 13:42

walus501 pisze:nie wiem ile ale jak jest próg komory spalania na głowicy to go juz nie ma.
ylko i wyłącznie za bardzo zjechana głowica. Głowicę planuje się minimalne, tylko aby ą wyrówna, ewentualnie wygładzić wrzery które mogły powstać przez lata użytkownika i do normalnej jazdy jest to najlepsze wyjście, nie trzeba żadnych grubszych uszczelek i kombinowania z rozrządem A jak Twoja jest jeszcze jest pod skosem zeszlifowana to bym sypał z reklamacją bo nie sądzę abyś coś z tym fantem zrobił. Możesz się jeszcze pokusić o zamówienie grubszej podkładki pod głowię (ponoć AJUST dorabia na zamówienie różne uszczelki, więc może grubszą do Zastavy też zrobią)
zewnetrzny
Z tego co pamiętam to jakąś regulację one tam miały, ale to może już być nie wystarczające - najlepiej wymień go na jakiś elektroniczny np: od poloneza albo nawet malucha
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » środa 26 gru 2012, 16:27

albo możesz kupić regulator ze szczotkami (fiat uno 1,3 z alternatorem Bosha) wymieniasz razem ze szczotkami i już masz elektronika
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » środa 26 gru 2012, 19:44

za chwilę panewki polecą
Zastava 1600 DOHC

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości