Strona 2 z 3

: piątek 09 maja 2014, 17:48
autor: Addeo
Czy blok silnika można rozwiercić do 1.3? Czy jest tam wystarczająca ilość "mięsa"?
Czy poza tłokami coś jeszcze trzeba by zmienić?

: niedziela 11 maja 2014, 20:35
autor: roźek
można rozwiercać - tłoki od uno 1,5 pasują,

: niedziela 08 cze 2014, 21:31
autor: MARAS
Ale w 1.5 wał jest chyba inny... Rożek, wiesz jaką 1.5 ma średnicę?

: niedziela 08 cze 2014, 23:19
autor: roźek
86mm wał ma większy skok

: czwartek 12 cze 2014, 10:36
autor: Kichu
Przyłącze się do tematu. Mam do wymiany silnik ale zrobię to dopiero na przyszły sezon. Zastanawiałem się nad czymś typu uno lub oryginał. Ale od wczoraj chodzi mi myśl po głowie ze może wsadzić coś o wiele większego. Jak myślicie co ciekawego można tam u pchać tak aby było szybko głośno mocno.

: czwartek 12 cze 2014, 23:12
autor: Marcelek
1,6 16V Fiat Bravo/Brava/Marea, Multipla, Siena/Palio

: środa 25 cze 2014, 00:21
autor: Skandal
Panowie, a co myślicie o silniku Lancii Dedry 1.6 MPI? Ma bodajże 103KM. Wiecie cos o ty silniku? Pasuje pod skrzynie, jest dużo rzeźby z elektryką? Trafiłem na ten silnik na jakimś bośniackim forum yugo
Obrazek

: środa 25 cze 2014, 08:06
autor: schab
Nie zawracaj sobie głowy ! Taki silnik był montowany do Dedry na początku lat 90 , więc znalezienie go , a zwłaszcza w stanie innnym niż agonalny - nie wchodzi w rachubę . Poza tym - jeśli chodzi o moc - to miał w serii 78 km , a taki sam silnik ( ale na gaźniku ) montowany w Temprze - 86 koni.
Co do montażu - musiałbyś znaleźć kompletny silnik wraz z komputerem , wszystkimi czujnikami i wiązką elektryczną . Szanse - jeszcze maleją ...
Dużo lepszym rozwiązaniem z racji dostępności samych silników i osprzętu do nich - jest wymieniony wcześniej 1,6 16V . I to on właśnie miał w serii 103KM.
Jeszcze jedno - to co widać na załączonym przez ciebie zdjęciu - bardziej niż wtrysk przypomina mi dwa podwójne , poziome gaźniki.

: środa 25 cze 2014, 09:33
autor: Marcelek
ja za silnik 1,6 16V z osprzętem i elektryką dałem 550 zł, dodatkowo miałem możliwość odpalenia dawcy i pomierzenia kompresji,

: środa 25 cze 2014, 09:56
autor: Skandal
schab, poziome gaźniki to już mod właściciela, na wikipedii ten silnik na wielopunkcie jest oznaczony mocą 103KM ( http://it.wikipedia.org/wiki/Lancia_Dedra )
Ale skoro twierdzisz, że znalezienie tego w dobrym stanie, to pewnie masz racje - za krótko siedzę w temacie, dlatego spytałem :oops:

Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?

: środa 25 cze 2014, 10:24
autor: schab
Pierwsze zdziwienie : po ustawieniu na Wikipedii języka polskiego - znika większa część danych , które są dostępne w wersji włoskojęzycznej !
Popatrz na to :
1.6 i.e. (SPI) 88HP (75 hp cat) 128 Nm 1581 cm³ 4 cilindri 1060 kg 187 km/h 1989–1994
1.6 16v (MPI) 103 hp 145 N·m 1581 cm³ 4 cilindri 1175 kg 186 km/h 1998–1999
Gdzieś tam jeszcze pojawia się wersja 1,6 8V MPI - 90KM , ale to był "biały kruk".

: środa 25 cze 2014, 12:53
autor: Marcelek
Skandal pisze:
Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?
dowiem się przy montażu, narazie mam już skompletowany zespół napędowy, teraz siedzę nad połączeniem elektryki sieny z elektryką Zastavy i kawałkami elektryki z Poloneza (sterowanie wycieraczkami i oświetleniem wnętrza)

: środa 25 cze 2014, 23:37
autor: roźek
Skandal pisze:schab,

Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?

a jaki problem podłączyć stały + i + po zapłonie reszta to opcja

: czwartek 31 lip 2014, 01:37
autor: Skandal
schab pisze:Pierwsze zdziwienie : po ustawieniu na Wikipedii języka polskiego - znika większa część danych , które są dostępne w wersji włoskojęzycznej !
Popatrz na to :
1.6 i.e. (SPI) 88HP (75 hp cat) 128 Nm 1581 cm³ 4 cilindri 1060 kg 187 km/h 1989–1994
1.6 16v (MPI) 103 hp 145 N·m 1581 cm³ 4 cilindri 1175 kg 186 km/h 1998–1999
Gdzieś tam jeszcze pojawia się wersja 1,6 8V MPI - 90KM , ale to był "biały kruk".
Racja, mój błąd. Tak czy inaczej dalej chodzi mi o ten silnik, który był montowany w dedrze, pozwolisz, że oprę się na informacjach z tej strony:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_SOHC
Silnik ma oznaczenie 835.A1.000, była to jedyna jednostka 1.6 8V montowana w dedrze drugiej generacji. Widzę również, że dół ma identyczny co Tipo 1.6(159.A3.000). Masz może informacje czy głowica się różniła? Czy różnice ograniczały się do dolotu, układu zasilającego i wydechu?

Na tej stronce (http://tempra.org/dane_techniczne.php) zauważyłem również silnik o pojemności 1581cm3 i mocy 90KM, jest już tutaj wprowadzony wielopunkt jednak oznaczenie silnika się nie zgadza :roll: Głownie chodzi mi o to; czy same słupki silników 1581 z różnych wersji fiata/Lancii różnią się od siebie ?

: piątek 01 sie 2014, 07:56
autor: schab
Wszystkie silniki 1581 ccm montowane w Tipo / Tempra ; Delta / Dedra - miały tłoki o średnicy 86,4 i skok 67,4 . Różniły się osprzętem. Mało tego - silnik 1,6 16V produkowany do 2002 roku - też był oparty o ten sam blok , inna była tylko głowica.

: czwartek 07 sie 2014, 17:21
autor: wojtek_gtx
Czy są na tym forum jakieś zastavy z innym niż seryjnym silnikiem 1.1 ?

: czwartek 07 sie 2014, 22:20
autor: Marcelek

: piątek 22 sie 2014, 08:23
autor: golab
chyba wszystkie wymienione wcześniej: 1,3 yugo Marasa, 1,6 16v rożek, i 1,5 np. moja

: środa 27 sie 2014, 12:54
autor: Skandal
Panowie, mam opcję kupną silnika 1.4 z Fiata Uno z osprzętem za 300zł. Dużo jest grzebania z przy takim swapie? Chodzi mi głownie o elektrykę, bo w Yugo mam wielopunkt a tam jest monowtrysk. Jak to widzicie?

: czwartek 28 sie 2014, 01:29
autor: Marcelek
tylko że niewiele to da, chyba że pada Ci silnik, albo nie ogarniasz osprzętu, ja bym to 1,4 postawił na osprzęcie od Yugo