Strona 1 z 2

gwint do zastawy

: środa 10 paź 2012, 09:05
autor: walus501
Witam!
chce trochę po przerabiać swoją zastawe a mianowicie założyć gwintowane zwieszenie tylko mam problemy z kupnem.
wie ktoś może od jakiego innego popularnego auta będzie pasowała amortyzacja??

: środa 10 paź 2012, 18:53
autor: Marcelek
od żadnego, musisz rzeźbić albo wydać trochę kasy na gwint do Fiata 128 dostępny w niemczech

: środa 10 paź 2012, 20:45
autor: walus501
To nie dobrze. a gdzie i ile konkretnie kosztuje taki zawias??

: środa 10 paź 2012, 21:16
autor: roźek

: środa 10 paź 2012, 21:38
autor: walus501
16000pln??;o
przesada...
a co można kombinować?
znalazłem sprężyny mts technix za 300 ale potrzebne jeszcze amorki i najlepiej gwint...
co mi poradzicie??

: środa 10 paź 2012, 22:34
autor: mcbazo
amory od fiata 127,128,fiorino

: środa 10 paź 2012, 22:47
autor: internet
możesz też szukać od Ritmo - też powinno pod pasować.

: środa 10 paź 2012, 23:31
autor: MARAS
Na amorach od ritmo będzie stała jak koza. Albo skracać tłoczyska i coilover kit, albo od 127 (takie coś mam ja z tym że jeszcze -30mm). Rożek coś kombinował z gwintem od golfa.
Zostaje jeszcze amor od 127 i ew. nawinąć springi w polspringu na zamówienie...
Pytanie jeszcze do czego chcesz auto i jak nisko... :roll:

: czwartek 11 paź 2012, 10:50
autor: roźek
tuleje z gwintem można dospawać do amorka od 127. Znam kolesia który by to zrobił profesionalnie

: czwartek 11 paź 2012, 15:10
autor: walus501
roźek pisze:tuleje z gwintem można dospawać do amorka od 127. Znam kolesia który by to zrobił profesionalnie

jaka cena i ile trzeba czekać??
i czy dal by rade przerobić tylny amor na amor ze spreżyna i gwintem??

: czwartek 11 paź 2012, 16:25
autor: MARAS
Tylny też da radę, tylko powodzenia życzę jeśli chcesz zrobić tylko mcpersona... na moje lepiej utwardzić resor i albo klepać, albo tuleje dać i po temacie. Rożek miał bodajże gwinta, sprzedał go bodajże Heńkowi :D Jak klął na niego na YTP to nie pytajcie :D

: czwartek 11 paź 2012, 17:40
autor: walus501
czyli na sam początek wezmę utnę sprężyny na makpersonie i włoze gumowe odboje między zwoje. Zobaczymy jak to będzie wyglądało. Nie mam nic do stracenia bo mam całego kompletnego dawcę. a później będziemy dalej myśleć. A co zrobić z tym resorem? Jak go klepać? Jak utwardzic i OBniżyc ? Proszę o mało skomplikowana instrukcje. Auto nie będzie sie scigac ani nic. Ma służyć tylko do lansu. Planuję jeszcze założyć szeroka stał i boję sie o błotniki. Felga będzie oryginal zrobiona ma 5 lub 5.5 cala

: czwartek 11 paź 2012, 18:02
autor: Marcelek
wyciągasz resor idziesz do kowala i mówisz mu co chcesz osiągnąć, od razu najlepiej wzmocnić belkę tylnego zawieszenia bo się oderwie na bank

: czwartek 11 paź 2012, 19:41
autor: internet
Marcelek pisze:od razu najlepiej wzmocnić belkę tylnego zawieszenia bo się oderwie na bank
Tu się zgodzę nie jest zbyt mocny element w tym aucie.

: czwartek 11 paź 2012, 19:55
autor: walus501
czyli wyjmuje resor i mówię że chce np 60 mm niższy i tardszy zawias i zrobione?

: czwartek 11 paź 2012, 21:06
autor: schab
walus501 pisze:czyli wyjmuje resor i mówię że chce np 60 mm niższy i tardszy zawias i zrobione?
Przy resorach masz wybór - albo nisko i miękko , albo wysoko i twardo .
Jak chcesz mieć auto niskie i twarde - to nie wystarczy sklepać resor , tylko trzeba albo zmienić pióra na grubsze , albo do już istniejących i dołożyć jeszcze ze dwa ...

: czwartek 11 paź 2012, 21:15
autor: walus501
to jak mam 2 całe resory seryjne to co radzicię zrobić?

: czwartek 11 paź 2012, 21:32
autor: roźek
nie klep resora - wystarczy ściąć gumowe podkładki nad resorem i wsadzić podkładki pod te wsporniki resora na wahaczach... sklepany resor będzie miękki i kijowo się będzie prowadziła...

Co do tulei gwintowanych to zależy czy stal czy nierdzewka czy ocynk itp a do tego trzeba wliczyć cene przednich amorków, które trzeba rozkręcić ew rozebrać jak są nierozbieralne i po wspawaniu tulei spowrotem skręcić, zawalcować .... cen nie znam ale sam widzisz ile to roboty. Najłatwierz wrzucić amorki od 127 bo są niższe i sprężyny też od 127.

: piątek 12 paź 2012, 22:26
autor: walus501
roźek pisze:Najłatwierz wrzucić amorki od 127 bo są niższe i sprężyny też od 127.
masz może namiar gdzie to mogę dostać?

: piątek 12 paź 2012, 23:06
autor: roźek
http://allegro.pl/amortyzatory-przednie ... 68341.html ale upewnij się, żę to napewno przednie bo na zdjęciu są tylne....
A sprężyny będe też nawijał w polspringu to się weźmie 4szt