Hak w Zastavie 1100p

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Hak w Zastavie 1100p

Post autor: KubuS » piątek 12 gru 2014, 14:32

Dział chyba odpowiedni, bo w sumie hak to dodatek :-P
Mianowicie, ma ktoś zamontowany hak w Zastavie? Jak jest mocowany?
Zastanawiam się, czy ciągnięcie przyczepy nie przyczyni się do naciągania budy, bo w sumie konstrukcja auta nie jest jakoś wielce sztywna. Skoro przód się naciąga od samej jazdy, to czy z tyłem nie będzie podobnie po zamontowaniu haka?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » piątek 12 gru 2014, 18:18

hak montowany jest pod zderzak
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » piątek 12 gru 2014, 20:16

Tylko pod te dwa punkty? Znalazłem kilka fotek ale strasznie niewyraźnie to widać.. wydaje się jakby był jakiś trzeci punkt gdzieś na dole. A ma ktoś u siebie?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » piątek 12 gru 2014, 20:57

trzeci punkt u mnie to miejsce lewarowania nadwozia
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » środa 17 gru 2014, 17:24

Marcelek, a miałeś okazję ciągnąć coś swoją Zochą? ;-)

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » środa 17 gru 2014, 20:52

nie, choć miałem kretyński pomysł ciągnięcia nią nadwozia Poloneza na lawecie, ale wtedy trafił mi w łapy Polonez Atu z hakiem więc nie mordowałem staruszki
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » czwartek 18 gru 2014, 00:36

Całe szczęście :-D Będę musiał przemyśleć jeszcze wszystkie za i przeciw co do haka.. ciekaw jestem jak ona by zniosła ciągnięcie Niewiadówki.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » czwartek 18 gru 2014, 06:31

słabo
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » piątek 19 gru 2014, 00:17

ja ciągałem i nic się nie stało
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » piątek 19 gru 2014, 10:36

Ja też ciągnąłem parę razy dużą Niewiadówkę z hamulcem najazdowym i nic się nie stało. Teraz czasami podczepiam towarową i jest ok.
Jak nie zapomnę to wrzucę wieczorem jakieś zdjęcia mocowania haka. Środkowy punkt mocowania na pewno wzmocniłem śrubami na wylot do bagażnika.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » sobota 20 gru 2014, 13:32

Wychodzi na to, że jakieś okresowe ciągnięcie nie powinno jej nic zrobić. Hmm.. może warto będzie rozejrzeć się za hakiem i wbić podczas rejestracji.
jurcie, jakbyś miał chwilę, to podrzuć te zdjęcia. Byłbym bardzo wdzięczny ;-)

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » wtorek 30 gru 2014, 18:21

Tak to wygląda w praktyce
Załączniki
Widok ogólny
Widok ogólny
Mocowanie prawej strony
Mocowanie prawej strony
Mocowanie lewej strony
Mocowanie lewej strony
Mocowanie części centralnej od dołu
Mocowanie części centralnej od dołu
Mocowanie części centralnej od strony komory bagażnika
Mocowanie części centralnej od strony komory bagażnika
Mocowanie prawej strony - widok od dołu
Mocowanie prawej strony - widok od dołu
Mocowanie części centralnej - widok od dołu
Mocowanie części centralnej - widok od dołu
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » środa 31 gru 2014, 00:21

Pięknie dziękuję za zdjęcia :-) Szczerze mówiąc myślałem, że jest to trochę bardziej zaawansowane :-P

Awatar użytkownika
Piotrek-FSO
Obiecujący użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 11:33
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: Piotrek-FSO » poniedziałek 19 sty 2015, 00:52

Wszystko zależy od tego, jaki jest hak. Generalnie najczęściej spotykany hak jest taki, jak pokazał Jurcie.

W Zastavie, którą naprawiam pewnemu starszemu Panu, hak jest bardziej rozbudowany. Ma on jeszcze orurowanie puszczone pod zbiornikiem i resorem do przodu. Od środka jest to przykręcone na spory płaskownik i dwie śruby. Według dowodu rej. auto ma uciąg rzędu 850kg.
W dwóch autach spotkałem się z takim hakiem.

Ale jeśli chodzi o pomysł z ciągnięciem niewiadówki (jak się domyślam n126), to nie radzę, bo idzie się mocno wk**wić :roll: Aerodynamika tego kiosku ruchu tak hamuje Zastavę, że przy seryjnym silniku nie chce jechać więcej niż 60-70km/h :roll:
* Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
* Polski Fiat 128 Sport
* Zastava 101
* Zastava 101S 1300

Obrazek

Awatar użytkownika
BG
Doświadczony użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: środa 15 sie 2007, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: BG » środa 21 sty 2015, 16:18

Potwierdzam słowa Piotrka były takie haki, które były mocowane długą rurą nad zbiornik , sam mam takie zamonowane w Zastavach
BG

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » środa 21 sty 2015, 18:09

Taki hak byłby czegoś wart. Kto wie, może kiedyś. Ewentualnie zamiast n126 - n250 z namiotem i sprzętem campingowym :-)
Póki co priorytetem jest poskładać to koromesło :mrgreen:

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » środa 21 sty 2015, 22:00

a ja miałem mocowany pod śruby zderzaka i nic się nie urywało a ciężkie przyczepy woziłem
Zastava 1600 DOHC

Addeo
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: sobota 19 maja 2012, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Addeo » wtorek 03 lut 2015, 22:02

Ja swoją ciągałem niewiadówkę n132 i hak dął radę.Hak jest mocowany pod tylną belkę i za wsporniki zderzaka

Obrazek
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66

Awatar użytkownika
jkurnik
Prezes Klubu
Posty: 106
Rejestracja: środa 21 cze 2006, 12:18
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: jkurnik » poniedziałek 16 mar 2015, 15:26

Hak mocowany jest pod zderzakiem do punktów mocowania zderzaka - ten z kolei montowany jest do końcówek podłużnicy. Jeśli podłużnice zdrowe nie będzie problemu, jeśli nie to powiększysz sobie bagażnik :)

ketrab1982
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ketrab1982 » środa 26 paź 2016, 00:35

Witam, odświeżę nieco wątek. Bardzo podoba mi się zastava 1100p (dużo bardziej niż 125p, 126p) W polonezie też się nie widzę :) W wakacje stałem się posiadaczem N126 którą udało mi się oficjalnie zarejestrować mimo iż nawet kierownik WK nie dawał mi szans, gdyż była swego czasu trwale wyrejestrowana. I tak poszukuję Zośki od jakiegoś czasu. Oglądałem kilka "ideałów" między 1800-5000 które na żywo oczywiście albo okazywały się trupami lub cena była tylko odzwierciedleniem wysokiego ego właściciela (handlarza). Niemniej chciałbym zasięgnąć szerszej opinii na temat czy taki holownik da radę :) Moja przyczepka DMC ma 370kg. W DR jednej oglądanej wbite było 600 z hamulcem i 400 bez. Już wyżej wyczytałem że i opcja 850kg się pojawiła... Czy wiadomo od czego ta różnica wynika? Od sposobu montażu haka??? Masa uciągu zależna od mocowania??? Jak to zweryfikować np u diagnosty podczas ustalania przed wbiciem? Pytam głównie dlatego że kolejna jaką jadę oglądać haka zamontowanego nie ma :/ więc jakby co to muszę brać pod uwagę ewentualność kupna i założenia takowego i wbijania go do DR.
Z góry dzięki za opinie i info. Zaznaczam iż nie planuję przekraczać prędkości dźwięku jadąc z "niewiadką" na ogonku bo kto by zdążył podziwiać zestaw ;) Z resztą po naszych bocznych drogach to nawet solo strach szybciej jak 80 jechać a co dopiero z zestawem

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości