Strona 2 z 2

: poniedziałek 28 mar 2016, 23:14
autor: Cabrio
Ale na EFI troche ładniej nie chodzi ?

: poniedziałek 28 mar 2016, 23:26
autor: MARAS
Jest słabszy. 1.3 ma 64 z katem, bez 67 czy jakoś tak. Na gazniku DMTR i 4-2-1 wychodzi 72 do 75KM.Poza tym yugo ok. Ale wielopunkt w zośce mi nie pasuje do charakteru auta. Dobrze wyregulowany gaznik i elektroniczny zaplon i chodzi całkiem fajnie. Mniej też rzeczy do popsucia się ;-)

: wtorek 29 mar 2016, 11:38
autor: Cabrio
W maxie z katalizatorem ma 68 KM "nie ruszany"

: poniedziałek 11 lip 2016, 09:30
autor: los_harros
Podepnę się pod temat i od razu zadam pytanie ;) Kiedyś jak pojechałem do mechanika z zapytaniem o wymianę rozrządu w Yugo Koral 45 0.9 l to popatrzył się swoim "fachowym" okiem i stwierdził że tutaj jest przecież łańcuch i nie potrzeba go wymieniać ;)
A więc moje pytanie jest takie. Czy faktycznie w tym silniku jest łańcuch i czy trzeba go wymieniać;)? Jak ewentualnie z częściami ? Czy są dostępne ?

: piątek 22 lip 2016, 21:03
autor: internet
los_harros pisze:Podepnę się pod temat i od razu zadam pytanie ;) Kiedyś jak pojechałem do mechanika z zapytaniem o wymianę rozrządu w Yugo Koral 45 0.9 l to popatrzył się swoim "fachowym" okiem i stwierdził że tutaj jest przecież łańcuch i nie potrzeba go wymieniać ;)
A więc moje pytanie jest takie. Czy faktycznie w tym silniku jest łańcuch i czy trzeba go wymieniać;)? Jak ewentualnie z częściami ? Czy są dostępne ?
nie powiem CI czy jest łańcuch czy pasek, bo niegdy tego silnika nie naprawiałem, ale powiem Ci że nie ma czegoś takiego jak "wieczny rozrząd" - czy to pasek czy łańcuch, i tak przychodzi kiedyś cas wymiany.

: piątek 22 lip 2016, 21:12
autor: kazikM
Wg. katalogu wychodzi że jest tam łańcuch taki jak w Sei/Cin/Uno 900.

: piątek 09 wrz 2016, 22:32
autor: Cabrio
Łańcuch się wymienia , szczególnie jak jest głośny.
W Yugo EFI według dokumentacji na 1991 rok pasek jest wymieniany co 90 000 km mimo,że niektórzy mylą pasek z EFI z paskiem od Zastavy i wymieniają co 60 000 km a to zupełnie inne paski.

Pozdrawiam

: piątek 09 wrz 2016, 23:26
autor: kazikM
Niektórzy mają książkę serwisową do Korala 60 EFI z 1998 roku i tam jest napisane że pasek wymienia się co 60000km.

: sobota 10 wrz 2016, 00:17
autor: Cabrio
Mogę tylko powiedzieć ,że Zastavą-Yugo (1302/68KM) na pierwszym pasku przejechałem około 93 000 km i nie wykazywał on zużycia jak to nieraz ma miejsce. Proszę też porównać kształt zęba z Zastavy i Yugo EFI. Różnica jest ogromna. Moim zdaniem pasek z Yugo jest dużo lepszy.
Co ciekawe oryginalny pasek miałem firmy PIRELLI :) Być może bezpieczniej jest zmieniać pasek co 60 000. Była kiedyś też akcja w Fiacie Bravo/Brava/Marea 1.6 - wymiana paska spadła ze 120 000 na 105 000 a w autoryzowanych serwisach cały czas proponowali wymianę co 60 000 km.
Dodam ,że najnowsze paski wytrzymują w niektórych autach (AUDI 2.0 T) 180 000 km , niby w serwisach mówią żeby wymieniać już przy 120 000. Ja autem z w/w silnikiem (2.0 T) przejechałem 179 000 na jednym pasku i jeszcze był ładny, natomiast miejsce łączenia było już wyraźnie widoczne.
Widziałem kilka pasków zerwanych w tym pasek od Punto 1108.
Zaobserwowałem ,że paski ,które się zerwały zawsze ulegały uszkodzeniu w miejscu łączenia.

Zmierzam do tego ,że może konstruktorzy z Zastavy zmniejszyli przebieg między wymianami (były problemy z trwałością) ale w takim razie po co by stosowali zupełnie inny pasek niż w Zastavie ?

: niedziela 11 wrz 2016, 00:12
autor: kazikM
Można jeździć ile się chce ale po co?Za pasek dałem chyba 22zł plus rolka skf z allegro za 40zł z przesyłką i ok.1-2 godziny roboty.Z czego najdłużej się zeszło z odkręceniem śruby na wale i czyszczeniem.

Mój pewnie by więcej zrobił gdyby jeździł.Przez ostatnie 5 lat zrobił podobno 2000km a ja jak zacząłem jeździć to się rozleciał.Więc pewnie tu jest pies pogrzebany.

: niedziela 11 wrz 2016, 12:18
autor: Cabrio
Jaki to pasek był i w jaki sposób się rozleciał ?
Jeśli do Yugo to czy 116 zębów 136 czy 138 ?

: niedziela 11 wrz 2016, 19:13
autor: kazikM
136SHP150, koło wału wyrwało zęby.

: niedziela 11 wrz 2016, 21:26
autor: Cabrio
Dzięki za odpowiedź.

Obawiam się,że prawdopodobnie był to pasek Dayco skoro nie był zerwany.
Problem być może polega na tym ,że wiele lat temu były sprowadzone paski Dayco i niestety jak wiemy model 136 zębów jest tylko do Yugo co z kolei spowodowało znikome zainteresowanie tymi paskami i prawdopodobnie możemy kupić te paski do dzisiaj w sklepach co niestety się przekłada na to ,że spokojnie mogą mieć ponad 15 lat.

: niedziela 11 wrz 2016, 23:04
autor: kazikM
Miał 16 lat bo był oryginalny.Poprzedni właściciel nie zmieniał go.
Kupiłem Dayco chyba miał 2-3 lata.Musiał bym sprawdzić.

: poniedziałek 12 wrz 2016, 11:07
autor: Cabrio
Głowice musiałeś robić ?
Ten co ja kupiłem jest strasznie stary , być może będę musiał kupić jeszcze raz tylko gdzie ?
Mam w aucie jeszcze pasek który ma 26 lat ale to Pirelli ale będę musiał go obadać :)

Pozdrawiam

: poniedziałek 12 wrz 2016, 13:49
autor: kazikM
Właśnie byłem sprawdzić i tak:
Pasek kupiłem Dayco pod koniec 2013 roku.Jeśli dobrze czytam napisy na pasku to był wyprodukowany w 2012 roku w Argentynie.Chyba tam jest ciągle używany.
Oryginalny pasek był Pirelli.
Głowice robiłem, oprócz krzywych zaworów były wypalone gniazda na wydechowych i same zawory też były słabe, były luzy na prowadnicach.Założyłem nowe.Jakość głowicy pozostawia wiele do życzenia w stosunku do Fiata.Widać wiele porów w odlewie, nadlewy, krzywe spasowania.W porównaniu do głowic z Fiata 128 niebo a ziemia.

: poniedziałek 12 wrz 2016, 21:27
autor: Cabrio
Dzięki za odpowiedź.

Masz sklep który możesz polecić z tymi paskami ?

: poniedziałek 12 wrz 2016, 22:23
autor: kazikM
Kupiłem z internetu.Wybrałem sklep który miał na stanie ten pasek.Teraz widzę że sklepy mają czas oczekiwania 48 godzin.Kupiłem w autolech.net.