Strona 1 z 1

Silnik 1.3 na jednopunkcie

: czwartek 25 sie 2016, 19:58
autor: Mak
Czy silnik 1.3 EFi da rade pożenić z wtryskiem z np. Uno lub Sieny 1.4? Czy ktoś miał takie silniki obok siebie i porównał czy czujniki są podobnie rozmieszczone i jest gdzie je założyć? Czy znaki na kole pasowym są jednakowe? Czy różnica w pojemności skokowej jest na tyle duża, że silnik pracowałby nieprawidłowo?
Czemu takie kombinacje? Zastanawaim się nad założeniem LPG w Yugo. Sekwencja jest trochę droga /wymagane szybkie wtryski, Yugo to full grupa/, natomiast druga generacja na fabrycznym dolocie niezbyt mi się widzi /bardzo nierówna mieszanka na poszczególnych cylindrach/. I stąd pomysł jednopunktu. Nie chcę wkładać całego silnika, mój jest całkiem zdrowy. Uprzedzając propozycje: od gaźnika też chcę odpocząć.
Takie wieczorno-piwkowe rozmyślania :)

: czwartek 25 sie 2016, 21:35
autor: Marcelek
trzeba zwalać skrzynię czujnik w jednopunkcie jest na kole zamachowym, mocowany obudowy tylnej panewki wału korbowego, generalnie sprawa nie jest skomplikowana tylko czasochłonna, na zdjęciu jest cała zdemontowana wiązka silnika (wtrysk i zapłon) z Fiata Uno 1,4 IEs z 1995 roku, po wypleceniu i przejrzeniu z resztą auta komunikuje się tylko 4 kabelkami, z czego 2 to masa, aparat zapłonowy bez problemu da się założyć do Yugo, generalnie nie polecam instalacji wtrysku z Sieny, ma immo, w Uno i Tipo niema takich rozwiązań Obrazek jeden o ile mnie pamięć nie myli to stały plus a drugi to plus po stacyjce, choć może też być plus po stacyjce i sygnał dla obrotomietza bawiłem się tym ponad rok temu to nie pamiętam już Obrazek

: sobota 27 sie 2016, 09:14
autor: Mak
Kabelków się nie boję, dziękuję za odpowiedź i cenną informację o immobilizerze.

Chociaż przyszedł mi do głowy jeszcze taki pomysł, by założyć kolektor z wtryskiem z jednopunktu i spróbować wysterować go sygnałem z oryginalnego komputera Yugo. Krokowiec zostawić oryginalny, czujniki przepustnicy trzeba by porównać i ew. podmienić.

Zastanawia mnie jakie są czasy i moment wtrysku w jednopunkcie i full grupie.

Pompa paliwa też jest do wymiany, w jednopunkcie jest niższe ciśnienie, prawda?

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, gdzie jest słaby punkt pomysłu?

A może ktoś jeździł Yugo EFI na gazie ze zwykłym mikserem i może podzielić się opinią jak to się spisywało? Bo chyba kombinuje za bardzo :D

: niedziela 28 sie 2016, 23:37
autor: Cabrio
Witam,


Ja polecam pozostawienie oryginalnej instalacji z oryginalnym układem wtryskowym.
Prawdopodobnie dałoby się uruchomić auto na mono wtrysku z oryginalnym sterownikiem lecz bez edycji 27C256 , która jest zamontowana w sterowniku temat nie wypali.

: niedziela 04 wrz 2016, 11:53
autor: internet
Mak pisze:A może ktoś jeździł Yugo EFI na gazie ze zwykłym mikserem i może podzielić się opinią jak to się spisywało? Bo chyba kombinuje za bardzo :D
Yugo tak nie latałem, ale od ponad 5 lat mam takie instalacje w polonezach z pełnym wtryskiem. nie jest to sekwencja, ale spokojnie da się tym latać, i jak dobrze ustawiona to nawet nie czuć tak spadku mocy, a oszczędności są spore.

: niedziela 04 wrz 2016, 13:25
autor: Mak
Tylko, że każdy Polonez OHV ma symetryczny kolektor dolotowy i mieszanka mniej więcej rozdziela się równo do każdego cylindra. Tak samo jak w Zastavie, czy Yugo na gaźniku. Natomiast Yugo EFI, podobnie jak Polonez z silnikiem Rovera ma kolektor niesymetryczny. Mikser przed przepustnicą powoduje bogatszą mieszankę na najbliższym cylindrze i zubożałą na najdalszym.
Niby wiele wielopunktowych aut z takimi kolektorami jeździło na mikserze, Yugo pewnie też by jakoś jeździło ale strasznie mnie irytuje nierówność w rozdziale mieszanki. :evil:

: niedziela 04 wrz 2016, 18:31
autor: internet
Ale ja nie napisałem żę latam OHV, fakt lata temu miałem takżę 1.6 GSI na podciśnieniu, ale głownie latam na silnikach rovera. Przerabiałm już pojemności zarówno 1.4, jak i też 1.8. W obu przypadkach nie było problemu z pracą auta. Wszystko zalezy od jakości instalacji i jej ustawienia.
W poprzednim było niemal miodzio, w obecnym muszę się pilnować przy "automacie" bo przy przełanczaniu muszę 2 razy przygazować i tyle.
Wiadomo że sekwencja spali mniej, ale w ruchu codziennym tego za bardzo nie odczujesz - różnice są dopiero w trasie.
także nie powinno być problemu w Yugo

: niedziela 04 wrz 2016, 18:43
autor: Marcelek
a generalnie dla najlepszej pracy warto zastosować Blos

: niedziela 04 wrz 2016, 19:02
autor: internet
Marcelek pisze:a generalnie dla najlepszej pracy warto zastosować Blos
To prawda, ale jak miał bym pakować się w Blosa przy jego cenie to wolał bym sekwencję. kosztowo wychodzi podobnie.

: czwartek 08 wrz 2016, 23:04
autor: roźek
a widział ktoś diesla w zastavie turbodiesla? :roll:

: czwartek 08 wrz 2016, 23:15
autor: Cabrio
Florida była montowana z dieslem

: piątek 09 wrz 2016, 20:37
autor: internet
idealnie pasował by do Zastava silnik 1.3 D z Fiata Uno I

: piątek 09 wrz 2016, 21:14
autor: Cabrio
Także 1.4 TD MK1 (stara skrzynia z dolnym wybieraniem)

: wtorek 04 paź 2016, 00:00
autor: roźek
a ja wrzucił bym 1.9dci