Schematy elektryczne a instalacja.

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Schematy elektryczne a instalacja.

Post autor: vysioo » wtorek 16 cze 2015, 17:42

Zabrałem się dzisiaj fest za kable. Drogą dedukcji, eliminacji oraz swoich zdolności elektrycznych za pomocą schematu doszedłem do tego jak podłączyć lampy cewki przerywacze itp itp.

Problem pojawił się (generalnie na samym początku ale potem został pominięty) przy ogarnianiu podłączenia wentylatora i przekaźnika chłodnicy.

Według schematu (jadę teraz z pamięci to coś mogę pominąć)
Wentylator chłodnicy załącza się gdy zwora przekaźnika zostanei przyciągnięta przez elektro magnes przekaźnika. Elektromagnes dostaje sygnał z termostatu (umieszczony na dole chłodnicy?) (temperatura przekroczy ileś tam) Tak chyba jest?


Czy to jest przekaźnik wentylatora??
Obrazek[/url]

Problem pojawia się w momencie gdy demontowałem nie pozaznaczałem kabli a niestety rzeczywista instalacja różni się kolorami od tego co jest na schemacie oczywiście zakładając że to co widać na zdjęciu to faktycznie ten przekaźnik wentylatora. Jeśli coś to pomoże to od zawsze był obok nagrzewnicy.


po uporządkowaniu wszystkich kabli pozostał mi tylko jeden którego jeszcze nie odkryłem. Po próbie przedzwonienia wygląda na to że obwód zamyka mi się gdzieś do masy bo miernik pika jak przytykam do masy (pika też przy innych nie związanych z tym przewodach)
Obrazek

tak wygląda wentylator. Jest to ten sam który został zdjęty z tego samochodu.
Obrazek


Według schematu kabel niebieski wentylatora chłodnicy powinien być połączony bezpośrednio z przekaźnikiem wentylatora. Mam zdjęcia jakiejś innej zastawy i tam wiem że przekaźnik jest w miejscu pod akumulatorem. Tu jednak nie pamiętam żeby coś takiego było i że to demontowałem. Może być że to co jest na zdjęciu to coś innego a ktoś wcześniej poprzerabiał instalacje?

Podłączenie przewody niebieskiego od wentylatora do termostatu w chłodnicy oraz doprowadzenie kabla bezpośrednio od zacisku + na akumulatorze teoretycznie powinno rozwiązać sprawę jednak domyślam się że po to przekaźnik aby termostat nie przenosił za dużych prądów bo szlak go trafi.

Może ktoś wrzucił by zdjęcia jak to rozwiązane jest w innych samochodach to naprowadziło by mnie to co dalej.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » wtorek 16 cze 2015, 21:11

wywal ten przekaźnik i zamontuj standardowy mało gabarytowy przekaźnik o nóżkach oznaczonych: 85, 86, 30, 87.
85-tu podłącz przewód idący od włącznika w chłodnicy,
86-masa
30 plus poprzez bezpiecznik bezpośrednio z akumulatora
87 wyjście na niebieski przewód wentylatora
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » wtorek 16 cze 2015, 21:19

A ten standardowy to z jakiegoś poloneza, fiata czy o co pytać we w sklepie??

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » wtorek 16 cze 2015, 22:32

o zwykły przekaźnik zwierny występował w wielu autach od Poloneza po VW
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Bobby
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czwartek 04 wrz 2014, 20:17
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Bobby » środa 17 cze 2015, 03:55

Ja miałem zamontowany przekaźnik Typ 541
Polski Fiat 125p 77'
FSO Polonez Caro 96'
Fiat 126p ELX 98'
Yugo 98'

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » środa 17 cze 2015, 07:54

Ok dziękoza

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości