wskaźnik temperatury cieczy

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
lebol1990
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 11 lut 2014, 09:43
Lokalizacja: Kończyce Małe
Kontakt:

wskaźnik temperatury cieczy

Post autor: lebol1990 » niedziela 20 lip 2014, 00:38

Heja forumowowicze, jako że silniczek już po remoncie kapitalnym szlify i nówki sztuki części z epoki:p a blacharka ma sie już ku końcowi( wkrótce zaprezentuje wóz z relacją z remontu) pamiętając jak ojciec narzekał na chłodzenie zastavki, pomyślałem żeby dodać do wskaźników jakże ubogich swojej 1100p wskaźnik temperatury cieczy i usprawnić chłodzenie. czekam na wasze pomysły/ propozycje gdzie i z kąd wziąć czujnik i wskaźnik i gdzie go zamontować, czy można podmienić fabryczny na taki który by mierzył temp. a zegar dodać z innego auta? czy kombinować z elektrycznymi sondami itp i ewentualnie zrobić ręczne sterowanie wentylatorem chłodnicy/ bądź zastosować coś co ułatwi chłodzenie? autko ma służyć podróżom dosyć dalekim więć nie oszczędzam takie hobby wszystko ma być nowe i wytrzymać dalekie trasy... czemu zastava? cóż chyba wam nie musze mówić... pierwsze auto ojca a jak sprzedawal to mi sie lezka w oku zakręcila a teraz mam swoją i buduje ją od podstaw więc czemu by nie poprawić lekko fabryki...

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » poniedziałek 21 lip 2014, 05:54

czujnik możesz wziąć od Poloneza, wskaźnik natomiast możesz zamontować albo w zegarach, albo poza nimi stosując wskaźnik z Łady 2106/2103/Nivy, możesz też poszukać zegarów od Zastavy Mediteran,

przy montażu wskaźnika do starych zegarów należy:
-potrzebny jest wskaźnik fiatowski, którego wskazówka skierowana jest do góry, taki znajdziesz we fiacie 125p z okrągłymi zegarami
-wyciągasz zegary, rozbierasz ich prawą część (jedna śrubka od tyłu na środku)
-tam gdzie jest kontrolka od temperatury zobaczysz że jej podstawka jest tylko lekko przygrzana i łatwo palcem ją odłamiesz
-odwróć zegary, zauważysz że w płytce drukowanej masz przygotowane otworki, wiertarką przewiercasz plastik pod płytką
-wkładasz wskaźnik, skręcasz wszystko do kupy, wymieniasz czujnik na Polonezowski,reszta bez przeróbek

przy zewnętrznym wskaźniku musisz mu podać sygnał (zielono-biały kabelek w czerwonej kostce od zegarów,) masę i plus po stacyjce, w jakiej kolejności to zleży od użytego wskaźnika

licznik z Mediterana pasuje bez przeróbek, z nowszych już trzeba rzeźbić z kabelkami
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Alien
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek 17 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: ze Śląska
Kontakt:

Post autor: Alien » czwartek 24 lip 2014, 13:37

Czujnik od PNa tak ale broń Boże od modzenia z samym wskaźnikiem PNowskim, mam z 5-7 zegarów z Poldka, kiedyś "z nudów" podlączałem te wskaźniki po kolei - ani jeden nie pokrywał się z innym :-?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości