Strona 1 z 2

Elektroniczny aparat zapłonowy

: piątek 28 mar 2014, 19:02
autor: Kondzio
Mam pytanie jaki będzie najlepszy elektroniczny aparat zapłonowy do Zastavki (od ktorego auta podpasuje)? I czy rzeczywiście dużo to zmienia w użytkowaniu? Myślę tutaj przede wszystkim o niższym spalaniu, równiejszej pracy silnika, dynamikę..

I macie jakiś sposób na obniżenie spalania w waszych Zastavach?

: piątek 28 mar 2014, 19:14
autor: Marcelek
od Zastavy Skala bez przeróbek, najlepszy sposób na obniżenie spalania to montaż gazu, niestety najlepszy sposób na wyrównoważenie pracy silnika jest jego solidny remont, połaczony z regeneracją gaźnika i aparatu zapłonowego, polecam montaż wakuometru, bo noga ma duże znaczenie, moja obecna Zastava przy ciężkiej nodze pali 13 litrów gazu przy lekkiej 9 i tu jest różnica

: piątek 28 mar 2014, 19:18
autor: Kondzio
Miałem dopisać, że własnie bez ładowania butli z gazem:)

A czy ten aparat daje jakąś znaczącą poprawe w pracy silnika??

: piątek 28 mar 2014, 19:19
autor: Marcelek
nie wiem, nie miałem, Jurek Kurnik ma w swojej Zastavie

: sobota 29 mar 2014, 22:30
autor: roźek
przy wysokich obrotach nie gubi zapłonów, lepiej odpala, a co do spalania to pali jeszcze więcej bo borotomierz zaczyna zwiedzać 7-8 tys obr...heh

ps czesto psuje się w tych aparatach czujnik hala. Jak już to lepiej wsadzić digiplex od cc900 i mamy wtedy 2 cewki 2 biegunowe czyli wyeliminowany rozdzielacz zapłonu...

: sobota 05 kwie 2014, 18:27
autor: BG
Rożek może zrobisz jakiś manual ze zdjęciami jak takiego digiplexa zainstalować?

: sobota 05 kwie 2014, 23:21
autor: MARAS
W mojej prezentacji są fotki, ja coś takiego mam i póki co śmiga jak talala.
Cewkę mam jedną, czterobiegunową z yugo/poloneza :D

: niedziela 06 kwie 2014, 20:57
autor: wyvern
Też poproszę o taki manual... W prezentacji widzę tylko fotki z wierzchu :(

: poniedziałek 07 kwie 2014, 22:42
autor: roźek
co z manuala jak nie da się już kupioć odpowiedniego koła pasowego od uno 1,5... więc nie ma o czym gadać - zapłon dla wybranych....

: wtorek 15 kwie 2014, 16:40
autor: BG
Sądzę że stworzenie manualna może się komuś przydać a części wiadomo można jakoś zdobyć

: środa 16 kwie 2014, 22:43
autor: roźek
wystarczy wycinek z książki Sam naprawiam Uno 1,5 spi albo od cc 900 na gaźniku. Kwestia zamocowania czujnika i zdobycia koła pasowego ew dorobienia - 4 zęby rozmieszczone co 90 st plus jeden 5ty dodatkowy. Jeden czujnik moduł i 2 cewki 2 biegunowe i gotowe. Jak będe miał chwilę coś tu wkleję.

: poniedziałek 21 kwie 2014, 21:25
autor: MARAS
Ja mam u siebie jedną cewkę 4-biegunową. Jak ktoś jest ciekawy jak to wygląda zapraszam to obadania moich fotek ;) Tak jak rożek pisze. Podstawa pod czujnik z uno 1.5 i koło pasowe, reszta z cc 900.
Cewki z sieny/cc/sc/punto lub jedna 4-biegunowa np. z poloneza. Ja mam z yugo :-P
Z tym, że trzeba zmienić kolejność fajek na cewce. Czujnik położenia wału w cc jest przestawiony o 90* w porównaniu do cc.

: środa 23 kwie 2014, 07:39
autor: Marcelek
MARAS pisze:Czujnik położenia wału w cc jest przestawiony o 90* w porównaniu do cc.
?

: środa 23 kwie 2014, 19:51
autor: golab
ja też latam na digiplexie z cc900 w silniku 1,5 generalnie bajka tylko odcinka przy 6000obr mnie boli mam zwymiarowane koło pasowe z wypustami pod czujnik, jak by był ktoś poważnie zainteresowany.

: środa 23 kwie 2014, 21:30
autor: MARAS
Czujnik położenia wału jest w uno w innym miejscu niż w CC dlatego też trochę inaczej to wypada. Podstawka pod czujnik z cc raczej nie podejdzie.
A Bartek jak nie chcesz mieć odcinki to podmień moduł. Ja mam Digiplexa MED 447A bodajże i odcinkę ma na 6200. Ponoć niektóre nie mają, a bez mapsensora pasują :-P Rożek niech się wypowie ;-)

: środa 23 kwie 2014, 22:48
autor: roźek
445A od Lancia Thema miał mapsensor i odcinka wyżej... a co do koła pasowego od cieniasa to ząbki są po zewnętrznej więc czujnik nie złapie wieńca chyba że wyrzeźbi się mocowanie czujnika.

[ Dodano: 2014-04-23, 21:57 ]
ps te 5 ząbków do zapłonu występowały też w uno 1,5 na kole zamachowym od tyłu i czujnik gdzieś tam od tyłu nad półośką.... może tam łatwiej byłoby to wszystko pomocować

: piątek 16 sty 2015, 16:39
autor: jkurnik
Ja mam od ritmo - zmieniłem z dobrych 15 lat temu bo wkurzałem się na ciągłe rozregulowywanie się styków. Od wymiany nie wiem co to styki przerywacza:) Poprawiło się wszystko od zapalania po dynamikę. Sprzęt kompletnie bezobsługowy. Przejechałem po wymianie około 150 000 km.

: sobota 28 mar 2015, 13:29
autor: Addeo
Panowie, ja postanowiłem też pozbyć się platynek w swoim aucie, kupiłem aparat zapłonowy od fiata Tipo.
Obecnie posiadam silnik 1.3 z gaźnikiem DMTR od fiata coupe. Niestety nie działa to jak należy, auto na wolnych pracuje owszem ok, ale jakakolwiek jazda przy głębszym wciśnięciu pedału gazu kończy się prychaniem, kichaniem, strzelaniem w gaźnik etc.
Wymieniłem niemalże wszystko co mogłem jest nowe:
- palec rozdzielacza
- kopułka
- sprężynki na ciężarkach
- cewka od poloneza elektronika

Próbowałem też podłączyć podciśnienie pod gaźnik DMTR lub dolot (w miejsce serwo hamulcowe), lecz ciśnienie jest tak duże, że nawet na wolnych przestawia mi zapłon, nie mówiąc już o większych obrotach.
Skończyły mi sie już pomysły co jest źle, może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sobota 28 mar 2015, 18:20
autor: kazikM
Podłącz podciśnienie i ustaw zapłon.
Największe podciśnienie masz na wolnych obrotach, im wyższe obroty tym ono mniejsze.
Przy 100% otwartej przepustnicy(WOT) podciśnienia nie będzie lub będzie ono marginalne.
Dokładnie tak działa wyprzedzenie zapłonu w aparatach zapłonowych.
Na wolnych obrotach zapłon opóźniony - wyższe obroty, podciśnienie spada i zapłon się przyspiesza.

: sobota 28 mar 2015, 18:56
autor: Addeo
Dzieki kazikM za info :)
Problem rozwiązany, przyczyną były za silne spręzyny na ciężarkach aparatu... podcisnienie de facto nie ma znaczenia u mnie robiem testy po podłaczeniu i po odłaczeniu, nie zaobserwowałe róznicy.
Moze nie mialem gdzie sie rozpedzic i sprawdzic czy faktycznie jest ona przy pedale w podłodze, do weryfikacji wkrotce :)