tuning silnika 1.1

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
Awatar użytkownika
Skandal
Doświadczony użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: niedziela 18 maja 2014, 11:35
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Skandal » czwartek 28 sie 2014, 12:24

Moje 1.1 pada, pije dużo oleju i poci się z każdego możliwego miejsca :-/ Chciałbym wstawić mu 1.4, żeby wszystko było już przygotowane pod 1.6, które zamierzam kupić po zimie i remontować jak i przygotować pod poziome gaźniki, aczkolwiek w 1.4 zależy mi na monowtrysku, macie na to jakiś pomysł?

EDIT

Porozglądałem się trochę i znalazłem silnik dedry 1.6 na wielopunkcie w rzekomo bardzo dobrym stanie za 400zł do negocjacji - cały, kompletny. Co o tym myślicie? Jak zawsze boję się elektryki, nie wiem jak ogarnę wtryski, zapłon i resztę pierdół. W zapasie mam też 4 gaźniki z moto i sprzęt do strojenia ów gaźników, ale bądź co bądź chciałbym, żeby spalanie trzymało się w normie. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi :)

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » czwartek 11 wrz 2014, 23:42

Marcelek pisze:tylko że niewiele to da, chyba że pada Ci silnik, albo nie ogarniasz osprzętu, ja bym to 1,4 postawił na osprzęcie od Yugo
też bym tak zrobił
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » piątek 12 wrz 2014, 00:31

Skandal pisze:Moje 1.1 pada, pije dużo oleju i poci się z każdego możliwego miejsca :-/ Chciałbym wstawić mu 1.4, żeby wszystko było już przygotowane pod 1.6, które zamierzam kupić po zimie i remontować jak i przygotować pod poziome gaźniki, aczkolwiek w 1.4 zależy mi na monowtrysku, macie na to jakiś pomysł?

EDIT

Porozglądałem się trochę i znalazłem silnik dedry 1.6 na wielopunkcie w rzekomo bardzo dobrym stanie za 400zł do negocjacji - cały, kompletny. Co o tym myślicie? Jak zawsze boję się elektryki, nie wiem jak ogarnę wtryski, zapłon i resztę pierdół. W zapasie mam też 4 gaźniki z moto i sprzęt do strojenia ów gaźników, ale bądź co bądź chciałbym, żeby spalanie trzymało się w normie. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi :)

Pozdrawiam :)
albo jedziesz albo oszczędzasz
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » niedziela 14 wrz 2014, 23:34

to wsadzaj 1.6 16v masz 100KM bez kombinacji i prosty wtrysk a nie jakieś spi
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Skandal
Doświadczony użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: niedziela 18 maja 2014, 11:35
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Skandal » poniedziałek 15 wrz 2014, 23:21

16V nawet bardzo mnie kusi :-P Jak wygląda ten "prosty wtrysk"? Silnik ma osobną wiązkę, czy jest zintegrowana z wiązką budy? W Roverze przykładowo silnik ma swoja wiązkę i za pomocą dwóch kostek, jednej - 5 kabli - plus po stacyjce, pompa paliwa, sygnały do obrotka etc. i drugiej - stały plus i obok tego stała masa. W 16V bolą mnie też trochę koszty części zamiennych typu rozrząd, sprzęgło itd :-/ A jak ze skrzynią, wiem, że pasuje na łapy, ale wytrzyma cos o takiej mocy?

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » wtorek 23 wrz 2014, 21:03

Podłączę się pod temat. :)
Wrzuciłby ktoś zdjęcie szesnastki w Zośce, ciekawi mnie jak to wygląda. Trudno jest dostać 1.3 w miarę przyzwoitym stanie? Wgl czy poza 1.1 i 1.3 jakiś silnik ma pompkę na bloku?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » wtorek 23 wrz 2014, 22:09

Zastava 1600 DOHC

KubuS
Doświadczony użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 11:24
Lokalizacja: Kątownia :D
Kontakt:

Post autor: KubuS » piątek 26 wrz 2014, 19:07

Jak się sprawuje silniczek? Zadowalająco śmiga? :D BTW skrzynia seryjna czy piąteczka?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » sobota 27 wrz 2014, 21:54

miałem 5tkę od ritmo ale była za długa i synchronizatory się sypały teraz mam 4rkę w obudowie od ritmo żeby większe sprzęgło się zmieściło...

ps silnik do sprzedania reszta też albo całość
Zastava 1600 DOHC

corniak
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 27 wrz 2015, 16:45
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: tuning silnika 1.1

Post autor: corniak » środa 30 wrz 2015, 12:21

W celu podwyższenia mocy można zmienić tłumik najlepiej w całości - kolektor plus reszta. Ponadto sportowy filtr powietrza. Ponadto można się pobawić w modyfikację kolektorów dolotowych. Sa możliwości... wszystko zależy od budżetu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości