Zastava, Yugo      FAQ      Szukaj      Użytkownicy                  Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektroniczny aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
#Kondzio 
Nowy użytkownik

Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 68
Wysłany: 2014-03-28, 19:02   Elektroniczny aparat zapłonowy

Mam pytanie jaki będzie najlepszy elektroniczny aparat zapłonowy do Zastavki (od ktorego auta podpasuje)? I czy rzeczywiście dużo to zmienia w użytkowaniu? Myślę tutaj przede wszystkim o niższym spalaniu, równiejszej pracy silnika, dynamikę..

I macie jakiś sposób na obniżenie spalania w waszych Zastavach?
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-28, 19:14   

od Zastavy Skala bez przeróbek, najlepszy sposób na obniżenie spalania to montaż gazu, niestety najlepszy sposób na wyrównoważenie pracy silnika jest jego solidny remont, połaczony z regeneracją gaźnika i aparatu zapłonowego, polecam montaż wakuometru, bo noga ma duże znaczenie, moja obecna Zastava przy ciężkiej nodze pali 13 litrów gazu przy lekkiej 9 i tu jest różnica
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
Ostatnio zmieniony przez Marcelek 2014-03-28, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
#Kondzio 
Nowy użytkownik

Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 68
Wysłany: 2014-03-28, 19:18   

Miałem dopisać, że własnie bez ładowania butli z gazem:)

A czy ten aparat daje jakąś znaczącą poprawe w pracy silnika??
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-28, 19:19   

nie wiem, nie miałem, Jurek Kurnik ma w swojej Zastavie
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
roźek 
Obiecujący użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 235
Skąd: Rożkownia
Wysłany: 2014-03-29, 22:30   

przy wysokich obrotach nie gubi zapłonów, lepiej odpala, a co do spalania to pali jeszcze więcej bo borotomierz zaczyna zwiedzać 7-8 tys obr...heh

ps czesto psuje się w tych aparatach czujnik hala. Jak już to lepiej wsadzić digiplex od cc900 i mamy wtedy 2 cewki 2 biegunowe czyli wyeliminowany rozdzielacz zapłonu...
_________________
Zastava 1600 DOHC
 
 
 
BG 
Użytkownik


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-05, 18:27   

Rożek może zrobisz jakiś manual ze zdjęciami jak takiego digiplexa zainstalować?
_________________
BG
 
 
#MARAS 
Obiecujący użytkownik
KRÓL NAFTY I AZBESTU


Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 265
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-04-05, 23:21   

W mojej prezentacji są fotki, ja coś takiego mam i póki co śmiga jak talala.
Cewkę mam jedną, czterobiegunową z yugo/poloneza :D
_________________
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
 
 
 
wyvern 
Nowy użytkownik

Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-06, 20:57   

Też poproszę o taki manual... W prezentacji widzę tylko fotki z wierzchu :(
 
 
 
roźek 
Obiecujący użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 235
Skąd: Rożkownia
Wysłany: 2014-04-07, 22:42   

co z manuala jak nie da się już kupioć odpowiedniego koła pasowego od uno 1,5... więc nie ma o czym gadać - zapłon dla wybranych....
_________________
Zastava 1600 DOHC
 
 
 
BG 
Użytkownik


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-15, 16:40   

Sądzę że stworzenie manualna może się komuś przydać a części wiadomo można jakoś zdobyć
_________________
BG
 
 
roźek 
Obiecujący użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 235
Skąd: Rożkownia
Wysłany: 2014-04-16, 22:43   

wystarczy wycinek z książki Sam naprawiam Uno 1,5 spi albo od cc 900 na gaźniku. Kwestia zamocowania czujnika i zdobycia koła pasowego ew dorobienia - 4 zęby rozmieszczone co 90 st plus jeden 5ty dodatkowy. Jeden czujnik moduł i 2 cewki 2 biegunowe i gotowe. Jak będe miał chwilę coś tu wkleję.
_________________
Zastava 1600 DOHC
 
 
 
#MARAS 
Obiecujący użytkownik
KRÓL NAFTY I AZBESTU


Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 265
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-04-21, 21:25   

Ja mam u siebie jedną cewkę 4-biegunową. Jak ktoś jest ciekawy jak to wygląda zapraszam to obadania moich fotek ;) Tak jak rożek pisze. Podstawa pod czujnik z uno 1.5 i koło pasowe, reszta z cc 900.
Cewki z sieny/cc/sc/punto lub jedna 4-biegunowa np. z poloneza. Ja mam z yugo :-P
Z tym, że trzeba zmienić kolejność fajek na cewce. Czujnik położenia wału w cc jest przestawiony o 90* w porównaniu do cc.
_________________
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
 
 
 
Marcelek 
Doświadczony użytkownik
Paździerz rzondzi


Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 486
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-23, 07:39   

MARAS napisał/a:
Czujnik położenia wału w cc jest przestawiony o 90* w porównaniu do cc.
?
_________________
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
 
 
 
golab 
Nowy użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 32
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2014-04-23, 19:51   

ja też latam na digiplexie z cc900 w silniku 1,5 generalnie bajka tylko odcinka przy 6000obr mnie boli mam zwymiarowane koło pasowe z wypustami pod czujnik, jak by był ktoś poważnie zainteresowany.
_________________
obecnie: żółta 1100p "77
było: granatowa 1100p "81 ; koralowa 1100p "77
to nie samochód - to styl życia
 
 
#MARAS 
Obiecujący użytkownik
KRÓL NAFTY I AZBESTU


Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 265
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-04-23, 21:30   

Czujnik położenia wału jest w uno w innym miejscu niż w CC dlatego też trochę inaczej to wypada. Podstawka pod czujnik z cc raczej nie podejdzie.
A Bartek jak nie chcesz mieć odcinki to podmień moduł. Ja mam Digiplexa MED 447A bodajże i odcinkę ma na 6200. Ponoć niektóre nie mają, a bez mapsensora pasują :-P Rożek niech się wypowie ;-)
_________________
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
 
 
 
roźek 
Obiecujący użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 235
Skąd: Rożkownia
Wysłany: 2014-04-23, 22:48   

445A od Lancia Thema miał mapsensor i odcinka wyżej... a co do koła pasowego od cieniasa to ząbki są po zewnętrznej więc czujnik nie złapie wieńca chyba że wyrzeźbi się mocowanie czujnika.

[ Dodano: 2014-04-23, 21:57 ]
ps te 5 ząbków do zapłonu występowały też w uno 1,5 na kole zamachowym od tyłu i czujnik gdzieś tam od tyłu nad półośką.... może tam łatwiej byłoby to wszystko pomocować
_________________
Zastava 1600 DOHC
 
 
 
#jkurnik 
Użytkownik
Prezes Klubu Zastava


Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 102
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-01-16, 16:39   

Ja mam od ritmo - zmieniłem z dobrych 15 lat temu bo wkurzałem się na ciągłe rozregulowywanie się styków. Od wymiany nie wiem co to styki przerywacza:) Poprawiło się wszystko od zapalania po dynamikę. Sprzęt kompletnie bezobsługowy. Przejechałem po wymianie około 150 000 km.
 
 
 
Addeo 
Nowy użytkownik

Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2015-03-28, 13:29   

Panowie, ja postanowiłem też pozbyć się platynek w swoim aucie, kupiłem aparat zapłonowy od fiata Tipo.
Obecnie posiadam silnik 1.3 z gaźnikiem DMTR od fiata coupe. Niestety nie działa to jak należy, auto na wolnych pracuje owszem ok, ale jakakolwiek jazda przy głębszym wciśnięciu pedału gazu kończy się prychaniem, kichaniem, strzelaniem w gaźnik etc.
Wymieniłem niemalże wszystko co mogłem jest nowe:
- palec rozdzielacza
- kopułka
- sprężynki na ciężarkach
- cewka od poloneza elektronika

Próbowałem też podłączyć podciśnienie pod gaźnik DMTR lub dolot (w miejsce serwo hamulcowe), lecz ciśnienie jest tak duże, że nawet na wolnych przestawia mi zapłon, nie mówiąc już o większych obrotach.
Skończyły mi sie już pomysły co jest źle, może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem?




_________________
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66
 
 
kazikM 
Nowy użytkownik

Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 92
Skąd: koło Łowicza
Wysłany: 2015-03-28, 18:20   

Podłącz podciśnienie i ustaw zapłon.
Największe podciśnienie masz na wolnych obrotach, im wyższe obroty tym ono mniejsze.
Przy 100% otwartej przepustnicy(WOT) podciśnienia nie będzie lub będzie ono marginalne.
Dokładnie tak działa wyprzedzenie zapłonu w aparatach zapłonowych.
Na wolnych obrotach zapłon opóźniony - wyższe obroty, podciśnienie spada i zapłon się przyspiesza.
 
 
Addeo 
Nowy użytkownik

Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-28, 18:56   

Dzieki kazikM za info :)
Problem rozwiązany, przyczyną były za silne spręzyny na ciężarkach aparatu... podcisnienie de facto nie ma znaczenia u mnie robiem testy po podłaczeniu i po odłaczeniu, nie zaobserwowałe róznicy.
Moze nie mialem gdzie sie rozpedzic i sprawdzic czy faktycznie jest ona przy pedale w podłodze, do weryfikacji wkrotce :)
_________________
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: