Miękkie hamulce w zastavie 1100p

problemy techniczne i porady
Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Miękkie hamulce w zastavie 1100p

Post autor: piurek324 » niedziela 08 sty 2017, 17:10

Mam dla wszystkich zagadkę (chyba że ktoś tak już miał), mianowicie mam w zastawie miękkie hamulce, łapią przy samej podłodze i nijak nie chcą się poprawić.W aucie zostały wymienione tłoczki zacisków, klocki, okładziny, cylinderki, przewody gumowe, pompa hamulcowa (dwa razy), płyn hamulcowy, były z 10 razy odpowietrzane, serwo też wymienione ale było sprawne.Na zgaszonym silniku nie można uzyskać twardego hamulca jak i na włączonym silniku.Jak była lipa tak jest nadal.Poproszę o burzę mózgów ;) może wspólnie coś wymyślimy co dolega poczciwej Zofii ;p

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » niedziela 08 sty 2017, 19:18

korektor hamowania tylnej osi
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » niedziela 08 sty 2017, 21:30

wymieniony na nowy i nic

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: piątek 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » poniedziałek 09 sty 2017, 21:23

Przednie zaciski zamienione prawy - lewy.
Odpowietrzniki są wtedy skierowane w dół - hamulce nie do odpowietrzenia.
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » poniedziałek 09 sty 2017, 22:05

O to muszę sprawdzić jak są ułożone

[ Dodano: 2017-01-10, 11:12 ]
Dobra sprawdziłem i zaciski są prawidłowo założone, odpowietrzniki są na górze.

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » środa 11 sty 2017, 20:12

Może samoregulatory na tylnych szczękach zbyt luźne? Albo ich nie ma.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » środa 11 sty 2017, 22:06

Samoregulatory są dobre bo ręczny trzyma bardzo dobrze

ketrab1982
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 00:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ketrab1982 » czwartek 12 sty 2017, 00:07

No masz przypadek, aż boję się zaglądać do moich ;) Być może jest gdzieś pęknięta rurka w przewodzie wewnętrznym i dlatego nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie... zerknij (z czyjąś pomocą) czy przewody elastyczne nie pęcznieją podczas energicznego naciskania pedału hamulca. Tak sobie tylko myślę głośno, zważywszy że inne pomysły nic nie dały... Twardych przewodów nie ruszałeś? nie ma gdzieś zagięcia zbyt dużego? Choć gdyby zagięcie powodowało zator płynu to pedał byłby sztywny a hamulce by nie łapały... tak więc popatrzyłbym pod kontem strat ciśnienia w układzie jednak...

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » czwartek 12 sty 2017, 00:38

Płynu nie ubywa a wycieków nie ma.

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » czwartek 12 sty 2017, 12:42

No to może coś jednak z pompą nie tak. Są dwa układy hamulcowe - przód i tył. Odłącz jeden i zakorkuj go w pompie. Sprawdź hamowanie. Później to samo z drugim jeśli będzie dobrze. Może uda się w ten sposób ustalić na którym obwodzie masz tą usterkę i zawęzi się obszar poszukiwania.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » czwartek 12 sty 2017, 16:22

Kombinuję właśnie z popychaczem pompy wychodzącym z serwa, ma on regulację i jak go wykręciłem to hamulce się nieco poprawiły.Wygląda na to że popychacz za płytko w pompę wchodzi, jest za krótki i dlatego nie ma mocy ;) wykręcę go jeszcze i sie okaże czy będzie dobrze czy będzie blokować hamulce.

[ Dodano: 2017-01-21, 15:45 ]
Po wydłużeniu popychacza hamulce wróciły, więc problem się rozwiązał.Jak by komuś wykręcanie nie pomagało zawsze można włożyć pomiędzy popychacz a pompę małą nakrętkę, która się idealnie mieści i nie powinna wypaść bo będzie ją trzymać guma od strony pompy hamulcowej.

PLayer2001
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: wtorek 10 paź 2017, 06:21
Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
Kontakt:

Post autor: PLayer2001 » wtorek 09 sty 2018, 15:56

Podepne się pod temat.
Czyscilem zaciski z przodu i przy okazji wymieniłem pompę hamulcową na nową.
Mam teraz taki problem, że tak jakby mi nie zaciąga płynu ze zbiornika do pompy. Wiadomo że jest zapowietrzona ale tradycyjna metoda nie za bardzo działa bo poziom w zbiorniczku się nie obniża. Próbowałem wytworzyć nadciśnienie w zbiorniczku (ale było nie jakoś super szczelnie) ale 1 bar nie dawał efektu. Tył jakoś udało mi się zrobić choć jest słaby ale przodu nie ma wcale.
Jakieś rady?

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » środa 10 sty 2018, 22:19

Możesz do 3 bar puścić w zbiorniczek. Jest kilka metod odpowietrzania układu hamulcowego, tradycyjnie przez pompowanie, podając płyn do zbiorniczka pod ciśnieniem, albo podciśnieniowo go odsączać.
ja bym rozpoczął od od odpowietrzenia samej pompy poprzez poluzowanie przewodów wychodzących z niej.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

PLayer2001
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: wtorek 10 paź 2017, 06:21
Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
Kontakt:

Post autor: PLayer2001 » czwartek 11 sty 2018, 13:35

Dzięki za odpowiedź. Pobawie się w weekend

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości